Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید علی بحرینی مقدم روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، مدیریت یکپارچه زمین را از وظایف این اداره کل خواند و افزود: انجام برنامه ریزی دقیق و مطابق با نیاز استان مستلزم توجه و حمایت وزارت راه و شهرسازی است.
وی با بیان اینکه به دلیل وسعت و گستردگی خوزستان، مدیریت زمین امری با اهمیت است، گفت: بازار زمین و مسکن ارتباط مستقیمی با این حوزه دارد که ساماندهی آن با پیچیدگی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سازماندهی این بازار منجر به رونق اقتصادی و عمرانی خوزستان می شود، افزود: کمیسیون امور زیربنایی شورای برنامه ریزی از کارگروه های است که می تواند به این موضوع کمک کند.
بحرینی مقدم خوزستان خواستارتشکیل کارگروهی ویژه به منظور توجه هرچه بیشتر به هنرمعماری
در این استان شد و گفت:در این کارگروه می توان به تقویت اصول مناسب ساختمان سازی و استفاده از روش های نوین علمی و فنی در شیوه های معماری کمک کند.

** دولت و مجلس منتی بر سر خوزستان ندارند
امام جمعه موقت اهواز نیز با انتقاد از برخی اظهارات که در فضای مجازی از سوی برخی چهره های دولتی و نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه خوزستان پس از تهران بیشترین اعتبارات را دارد، منتشر می شود گفت: در دوره ای که دیگر استان های کشور با درآمدهای حاصل از تولید نفت، فولاد، پتروشیمی و کشاورزی خوزستان به توسعه دست پیدا کردند،این استان اولویت های دیگری داشت.
حجت‌ الاسلام سید ابوالحسن حسن‌ زاده افزود:خوزستان در دوران جنگ تحمیلی دچار آسیب می شد اما دیگر استان ها با هزینه‌ کمتری در حال پیشرفت و آبادانی بودند از این جهت است که دولت و مجلس نمی توانند بر سر خوزستان منتی داشته باشند.
وی همچنین به سنگینی مسئولیت ها در اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت:باید بیت المال در این اداره کل حفظ و حراست شود ضمن اینکه باید مراقب بود که توصیه ها منجر به کار بی کیفیت نشود.
حجت الاسلام حسن‌ زاده افزود: راه و جاده با جان انسان ها سر و کار دارد، بنابر نباید به خاطر بازی های سیاسی با جان مردم بازی شود.

** ثبت 16 هزار میلیارد ریال پروژه در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان
مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی خوزستان در این آیین با اشاره به سه هزار میلیارد ریال مطالبات عقب افتاده در این اداره کل، گفت: اکنون بیش از 16 هزار میلیارد پروژه ثبت شده در این استان وجود دارد که قرار است اجرا شوند.
عباس پورسلان با اشاره به دوره مدیریتی یک ساله و نیمه خود در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود:در این مدت 21 پروژه راه سازی در خوزستان تعیین تکلیف شد و پروژه هایی که فعالیت آنها آغاز شده متوقف نشده اند.
وی گفت:پروژه هایی که اکنون راکد هستند و عملیات اجرایی آنها متوقف شده به دلیل مشکلاتی است که در گذشته برای آنها به وجود آمده است.

** به همه دغدغه ها توجه می شود
مدیرکل جدید راه و شهرسازی خوزستان نیز در این آیین گفت: تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی ، احیای بافت های فرسوده ، بهبود مسکن روستایی ، تامین مسکن گروه های کم درآمد و توسعه شبکه حمل و نقل حوزه های کاری هستند که به شکل جدی به آن توجه خواهد شد.
رضا رضایی افزود:در دوره پیش رو به همه دغدغه ها توجه می شود و در این مسیر به همکاری و تعامل هرچه بیشتر حوزه های حملی و نقلی در خوزستان نیاز است.
وی گفت: بخش خصوصی در تحقق برنامه ریزی صورت گرفته نقش اساسی دارد به این خاطر که با وجود شرایط اقتصادی موجود این پیمانکاران هستند که از زندگی و سرمایه خود مایه گذاشته و به کمک دولت آمده اند.
9931/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آثار تاریخی اداره راه و شهرسازی بخش خصوصی درآمد مدیرکل راه و شهرسازی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مجدد پروژه راهسازی کمربندی قلعه نو

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به وجود معارضین پروژه کمربندی قلعه نو گفت: تملک اراضی از طریق فرآیندهای حقوقی و قضایی در حال انجام است و اجرای پروژه را آغاز کرده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر حسین آزاد دوار معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در رابطه با اجرای طرح کمربندی قلعه نو اظهار کرد: از حدود ۲ سال پیش طرح احداث کمربندی برای رفع ترافیک قلعه نو مطرح شد و قرار بود فقط مطالعه فنی و اجرای پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی باشد و تملک مسیر و اخذ استعلامات و مجوزها بر عهده فرمانداری شهرستان ری باشد اما سپس تمامی این موارد به عهده اداره کل راه و شهرسازی گذاشته شد.

آزاد دوار گفت: فروردین ماه ۱۴۰۲، این پروژه را کلنگ زنی کردیم اما با مشکل عدم توافق مالکان زمین ها مواجه شدیم و پروژه به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: در آیین کلنگ زنی نیز مدیرکل وقت راه و شهرسازی اعلام کرد که اگر مشکلی بابت تملک نباشد اجرای طرح را یک ساله به پایان خواهیم رساند، اما عدم حصول به توافق با مالکان منجر به تعویق پروژه شد.  

آزاد دوار عنوان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با حضور متولیان امر برای رفع این مشکل برگزار شد و در نهایت مقرر گردید که بحث تملک اراضی مسیر پروژه را نیز اداره کل راه و شهرسازی استان تهران انجام دهد لذا از طریق معاونت املاک و حقوقی به این موضوع ورود کردیم.

وی با بیان اینکه در کمتر از یک ماه مالکان را شناسایی کردیم، افزود: مالکان به سختی توافق می کردند و ناچار شدیم مسیر قضایی را طی کنیم که با همکاری دادستان مراحل قضایی انجام شد و اکنون در حال واریز مبالغ مالکیت مالکان هستیم، تاکنون ۲ قطعه زمین آزاد شده و مجوز ماده ۲۳، استعلامات، مطالعات فنی و اقتصادی، مجوزهای حوزه پدافند غیرعامل و تاییدیه های محیط زیست گرفته شده و عملیات اجرایی پروژه را مجدداً شروع کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: به دلیل طولانی بودن فرایندهای قضایی احتمالاً سرعت انجام کار کُند باشد و عملیات اجرایی به صورت مرحله به مرحله به پیش رود.  

وی تصریح کرد: اگر مشکل معارضین را نداشتیم طرح و اجرای پروژه یک ساله انجام می شد اما با توجه به طی مسیر قضایی ممکن است حدود یک سال و نیم طول بکشد.  

آزاد دوار با اشاره به اینکه اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهوری برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: برای اجرا و تملک کل پروژه اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما پیش بینی می کنیم هزینه ها بیشتر از این نیز خواهد شد و باید این اعتبارات از ظرفیت های ملی و استانی تامین شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت ترافیک مسیر قلعه نو گفت: هر چند که برای احداث کمربندی در این شهر باید خیلی زودتر اقدام می شد ولی به هر حال عملیات اجرایی طرح شروع شده و با تکمیل آن، مشکل سنگینی تردد صبحگاهی و عصرگاهی در این محور رفع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: طول مسیر با احتساب الحاقیاتی همچون رمپ ها و لوپ ها و همچنین تقاطع عشق آباد چالطرخان در حدود ۴ کیلومتر خواهد بود.

لازم به ذکر است تردد روزانه هزاران خودرو در محور ری ورامین که تنها راه مواصلاتی مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا به پایتخت است، باعث ایجاد ترافیک سنگین و ایستا در محدوده شهر قلعه نو می شود، به منظور رفع این گلوگاه ترافیکی ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، پروژه کمربندی قلعه نو کلنگ زنی شد و اکنون پس از یک سال، اجرای این طرح پس از طی فرایندهای قضایی و حقوقی مجدداً آغاز شده است. پروژه ای که با احداث آن در شهر قلعه نو در شهرستان ری و محور ری ورامین مقدار قابل توجهی از مشکلات ترافیکی در جنوب شرق استان تهران کاسته خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • انتقال آثار تاریخی با ارزش از موزه ملی به کرمان
  • آغاز مجدد پروژه راهسازی کمربندی قلعه نو
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • گروسی کنار پل خواجو+ فیلم
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی