Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان در همایش ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت افزود:از ۵۰۰ میلیون دلار حدود ۲۵۰ میلیون دلار به صورت چمدانی توسط گردشگران و مابقی از طریق گمرک کشور وارد شده است.

مونسان با اشاره به آمار ۵ میلیون ۱۰۰ هزار نفری گردشگر خارجی ورودی به کشور در سال گذشته، گفت: سال گذشته در بخش گردشگری توانسته ایم ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار درامد برای کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه استان فارس با دو ثبت جهانی محور ساسانی و منبت آباده، افزود: کشور ایران رتبه اول ثبت شهرهای جهانی را به اختصاص داد، که این نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به پتانسیل خوب ایران دز حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت : میتوانیم این صنعت را تقویت و ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در صنعت گردشگری و صنایع دستی با اندک سرمایه گذاری میتوانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم که این نشان از از ویژگی های بخش گردشگری کشور به شمار می رود.

مونسان با اشاره به فعال بودن ۴۰۰ رشته در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت :سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در سال گذشته با کمک هنرمندان موفق به ایجاد اشتغال در این حوزه شده است که نقش مهمی را ایفا می کند.

وی افزود: جوانان به این صنعت وابستگی بیشتری نشان می دهند.

وی گفت : بخش صنایع دستی و گردشگری نشاط اجتماعی کمک می کند و ارتقا می دهد که این کار باعث ایجاد کارکرد اجتماعی، فزهنگی و اقتصادی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در این مراسم برای اولین بار از میدان منبت کشور در آباده و همچنین تمبر اختصاصی آباده شهر جهانی منبت رو نمایی شد.

کد خبر 4545090

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آباده علی اصغر مونسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  شهردار دژکرد گفت: دومین جشنواره شکوفه‌های بادام شهر دژکرد بخش سده شهرستان اقلید فارس با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، برپایی سیاه چادر عشایری، غرفه‌های صنایع دستی، نمایش آداب و رسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات باغی، دارو‌های گیاهی، حبوبات و معرفی مناطق گردشگری دژکرد برگزار شد.

رئیسی افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژکرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه گذار در زمینه‌های صنایع دستی ، تبدیلی و گردشگری برپا شد.

بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهر دژکرد به کشت بادام دیم اختصاص یافته و این شهر را به بزرگترین بادامستان دیم کشور تبدیل کرده است. 
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جشنواره گفت: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، نامگذاری شده است و این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند.
جلالی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده و به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.
در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی دژکرد به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد.
در شهر دژکرد رشته‌های صنایع دستی کیسه بافی، قالی بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی و قلاب بافی فعال است.
شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، چشمه‌سار‌های چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و باغ‌های بادام، گردو، سیب، هلو، آلو و گیاهان دارویی از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد