Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: نحوه عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت لوازم خانگی است؛ از آنجایی که واردات این محصولات و توان کشور برای تامین ارز در ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرد عرضه لوازم خانگی در بازار نیز به همان نسبت کم شد در نتیجه قیمت‌ها، افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی مشکلات خاصی دارند؛ در حال حاضر 25 درصد سود بانکی برای تسهیلات دریافتی می‌پردازند و برای واردات مواد اولیه نیز ناچارند 8 درصد تعرفه بپردازند. بنابراین تولیدکنندگان لوازم خانگی 35 درصد از وارد کننده یا قاچاقچیان این محصولات عقب تر هستند.

تنها 30 درصد ظرفیت کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی فعال هستند

وی با اشاره به راهکارهای کاهش قیمت لوزام خانگی، خاطرنشان کرد: اگر میزان تولید کالاها افزایش پیدا کند و کارخانه‌ها از حداکثر توان تولید خود استفاده کنند قیمت‌های لوازم خانگی تاحدودی در بازار کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر این کارخانه‌ها تنها با 30 درصد ظرفیت خود و در یک شیفت فعالیت می‌کنند چراکه از یک سو نقدینگی آنها کم است و از سوی دیگر واردات مواد اولیه به ارز نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برای ایجاد رونق در تولیدات داخلی باید بهره بانکی کاهش پیدا کند، ادامه داد: در صورتی که پول‌های مردم به جای سپرده‌گذاری در بانک‌ها به سمت تولید سوق داده شود تا حدودی می‌توان از یک سو زمینه واردات مواد اولیه و تامین نقدینگی کارخانه‌ها را فراهم کرد و از سوی دیگر باعث افزایش و کاهش قیمت‌ها کاهش شد.

در صورتی که با مدیریت علمی عرضه و تقاضای لوازم خانگی در بازار تعدیل شود و با متخلفان و گران فروشان لوازم خانکی برخورد شود می‌توان تاحدودی منتظر کاهش قیمت‌ها در این حوزه بود

افزایش تولید داخلی کاهش در گرو کاهش بهره بانکی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در حال حاضر تولید در داخل با توجه به محدودیت واردات مواد اولیه، ثبت سفارش و... کم است به همین دلیل علیرغم کاهش نرخ دلار، قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا نکرده است؛ تنها راه برای رونق تولید داخلی و کاهش قیمت محصولات کاهش سودبانکی است. تحقق این امر به جراحی اقتصادی نیاز دارد.

منصوری اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت صنایع محدود شده و در پی آن عرضه کالا نیز کاسته شد. در صورتی که با مدیریت علمی عرضه و تقاضای لوازم خانگی در بازار تعدیل شود و با متخلفان و گران فروشان لوازم خانکی برخورد شود می‌توان تاحدودی منتظر کاهش قیمت‌ها در این حوزه بود.

قیمت لوازم خانگی متناسب با نرخ ارز کاهش یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید متناسب با کاهش نرخ ارز قیمت لوازم خانگی نیز کمتر شود، ادامه داد: برخی با خرید و احتکار لوازم خانگی میزان عرضه محصولات را در بازار  کنترل کرده و قیمت‌ها را تعیین می‌کنند دستگاه‌های مسئول باید با این متخلفان برخورد کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنایع و معادن مجلس واردات ارز مجلس شورای اسلامی مشکلات نقدینگی نماینده مردم در مجلس کمیسیون صنایع و معادن جراحی نرخ ارز صنایع و معادن نرخ ارز لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد