Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@14:51:35 GMT

تحریم دو دانشگاه ایرانی از سوی کشورهای خارجی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۸۰۰۱

وزیر علوم از تحریم دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف به دلیل فعالیت‌های علمی در عرصه انرژی هسته‌ای از سوی کشورهای خارجی خبر داد و گفت: در سفر اخیرم به اروپا ضمن شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، رایزنی‌هایی در خصوص رفع این تحریم‌ها انجام دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تحریم دو دانشگاه داخلی کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی دانشگاه‌های داخلی کشور از سوی کشورهای خارجی تحریم شدند و در واقع یک سوءتفاهمی بین مراکز بین‌المللی و دانشگاه‌های ما اتفاق افتاده مبنی بر اینکه هر دانشگاه داخلی ایران که در زمینه فیزیک هسته‌ای فعالیت کرده و یا مقالاتی را چاپ کرده باشد که نشان از یک دستاورد خوب علمی باشد، به دلیل سوءظنی که مقامات این کشورها به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارند، کشورمان را در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار داده‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی به دلیل همین سو ظن مورد تحریم خارجی قرار گرفته‌اند که امیدوار هستیم تحریم دانشگاه‌های کشور از سوی کشورهای خارجی رفع شود.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: ما در حال رایزنی برای رفع تحریم‌های دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف هستیم و امیدوار هستیم به زودی این تحریم‌ها رفع شوند. به طوری که در سفر اخیرم به اروپا ضمن شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، در این زمینه با مسئولان اروپایی صحبت کردم و توضیح دادم که دانشگاه‌های ما صرفاً فعالیت علمی انجام می‌دهند ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. دانشگاه‌های ما نیز دنبال فعالیت علمی برای استفاده دستاوردهای صلح آمیز انرژی هسته‌ای هستند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاه ایرانی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است