Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-08@14:11:07 GMT

وهابیت و سلفی گری را نباید تفسیری از اسلام دانست

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۹۰۱۳

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج،حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی نقد مبانی سلفی گری، با بیان این که مساله سلفیه و وهابیت از بلاهای بزرگی است که دامن گیر اسلام شده و همه باید در مقابل آن بایستند، تصریح کردند: سلفی گری و وهابیت در حقیقت ریشه آن در جمود و افراطی گری است و محصول آن نیز جز ویرانی، کشتار و مفاسد اخلاقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایشان تاکید کردند: وهابیت و سلفی گری را نباید تفسیری از اسلام دانست، اینها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می کنند.

 

معظم له وهابیت و تکفیری ها را مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض دانستند و اظهار داشتند: وهابیت تحریف کاملی در اسلام بوجود آورده اند و ریشه آن نیز سیاسی است.

 

ایشان در ادامه با بیان این که پایان عمر سلفیت و وهابیت نزدیک است، گفتند: ما ده سال قبل از فروپاشی شوروی کتابی تحت عنوان پایان عمر مارکسیسم نوشتیم، الان نیز می گوییم پایان عمر وهابیت و سلفیت نزدیک است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی محصول تفکر سلفی گری و وهابیت را داعش و تکفیری ها و نابودی و کشت و کشتار دانستند و افزودند: اینها برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و البته تلاش آنها نیز فایده ای نخواهد داشت و راه به جایی نخواهند برد.

 

معظم له با تاکید بر لزوم مواجهه فعالانه با وهابیت و تکفیری ها، بیان داشتند: محصول اندیشه وهابیت جز تخریب و نابودی نیست، جهاد نکاح یک رسوایی بزرگ برای وهابیت بود و دنیا نیز به این مساله پی برده است.

 

ایشان ارتباط ستاد برگزاری این همایش با دارالاعلام لمدرسه اهل البیت را ستایش کردند و گفتند: این مرکز در نقد سلفیه و وهابیت کارنامه و دستاوردهای ارزشمند علمی و تحقیقاتی دارد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار مکتوب دبیرخانه کنگره جریان های تکفیری اشاره و تاکید کردند: شما می توانید از این آثار نیز بهره بگیرید؛ کتاب زادگاه تروریستم که از محصولات و آثار این کنگره هست از هشتاد منبع و مدرک مستدل و از منابع اهل سنت بهره گرفته است.

 

معظم له تاکید کردند: بعد از اتمام برگزاری کنگره فعالیت ها خاتمه نیافت و در حال حاضر دبیرخانه کنگره فعال است و برنامه های مختلفی را در دستور کار دارند؛ شما ارتباط خود را با دبیرخانه کنگره بیش از پیش تقویت کنید.

 

به گزارش حوزه نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی زادگاه تروریسم تکفیری را عربستان سعودی دانستند و گفتند: هرچند آنها در ظاهر می گویند تکفیری ها از ما نیستند، اما همه می دانند منشا و خاستگاه تروریسم تکفیری کجاست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مهارت با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی/ جنس دانشگاه آزاد یزد فناوری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد درجلسه ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد که با حضور مسئولان دانشگاه و مدیرکل و پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد برگزار شد، اظهار کرد: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سال ۱۳۶۱ و سال‌های ابتدایی جنگ بوده و در حال حاضر تمام توفیقات مجموعه از برکت شهدای خوشنامی است که در حسینیه دانشگاه آرمیده‌اند و برای نگهداری و صیانت از کشور، جان خود را فدا کردند و از خود نام و نشانی به جا نگذاشته‌اند.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را از دانشگاه‌هایی دانست که مدارس دانش‌آموزی، دانشجویان پرستاری، پیراپزشکی و پزشکی و رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی دارد و با سه وزارتخانه آموزش و پرورش، درمان، بهداشت و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، تعداد دانش‌آموزان در مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی را ۱۵۰ هزار نفر دانست و ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس سما و سعادت استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

دهقانی اشکذری، مدارس سعادت دانشگاه آزاد اسلامی یزد را در مقطع نخست متوسطه در دو مدرسه پسرانه و دخترانه عنوان کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ با حضور معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مدارس سعادت استان یزد افتتاح شد و ۸۰ دانش‌آموزان در حال حاضر در این مدارس هستند.

رئیس بسیج اساتید استان یزد یادآور شد: مدارس معارف به توانمندی‌های فردی دانش‌آموزان پرداخته و مهارت‌های زندگی، مبتنی بر حیات طیبه را به آن‌ها آموزش می‌دهد، توجه کیفی به درس و تحصیل توأم با ارتقای شاخص‌های معنوی و فعال‌سازی فطرت پاک انسانی در این مدارس دنبال می‌شود.

دهقانی اشکذری، دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی یزد را یکی از هفت دانشکده در کشور با محیط آموزشی و پژوهشی دانست و تأکید کرد: دانشجویان تجارب عملی و مهارت‌های لازم برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در مدارس کنار معلمان فرامی‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: عرصه و میدان شامل کلاس‌های تدریس، آزمایشگاه‌ها و مکان‌های مناسب برای تجربه عملی تعلیم و تربیت است. دانشجویان می‌توانند با اصول و مبانی علم تعلیم و تربیت آشنا شده روش‌های آموزشی را بررسی کرده و مهارت‌های تدریس را تمرینو در سطوح مختلف از محیط‌های آموزشی و پرورشی بهره گیرند.

وی، کارآموزی، کارورزی و ارائه خدمت در این حوزه را از طریق عرصه مدرسه برشمرد و گفت: عرصه هم در مدارس سما و هم از طریق ارائه مشاوره و الگو‌های آموزشی به دیگر مدارس است و حوزه‌های نوآوری تربیتی در آموزش عمومی و تعالی سرمایه انسانی و دانشگاه مورد تأکید است.

دهقانی اشکذری افزود: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی، در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم و امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند خواهیم داشت.

وی، جنس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد را از نوع فناوری دانست و گفت: سال گذشته موفق شدیم با کمترین امکانات ۱۰ رتبه برتر کشوری شامل آزمایشگاه و شرکت برتر، استاد برتر در زمینه پژوهش و ... را کسب کنیم.

حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هم ۱۲ اردیبهشت را روزی دانست که باید از معلمان، استادان دانشگاه و حوزه قدردانی کرد و گفت: همه پیامبران به نوعی معلمان انسان‌ها بوده‌اند، چراکه آنان پرورش و رشددهنده بشریت هستند.

به گزارش آنا، در پایان به مناسب روز استاد از دهقانی اشکذری و محمدمهران لسان به‌واسطه همکاری و حمایت‌هایشان از دانشجویان شاهد و ایثارگر در برگزاری استارت‌آپ سرآمداران شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • تجهیز بزرگراه های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • انتقال مهارت با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی
  • انتقال مهارت با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی/ جنس دانشگاه آزاد یزد فناوری است
  • تجهیز بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان