Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسعد خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این میزان یارانه سوخت با تدبیر استاندار آذربایجان غربی به حساب اهالی 31 روستای این شهرستان که در فاصله 20 کیلومتری مرز قرار دارند، واریز شده است.
وی افزود: شهرستان اشنویه دارای 2 بخش مرکزی و نالوس است که این میزان یارانه در اختیار روستانشینان 12 روستای بخش مرکزی و 19 روستای بخش نالوس قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار اشنویه ادامه داد: در حالی که طی سه سال گذشته تنها 100 هزار تومان در 2 نوبت از محل عواید سوخت مرزنشینان به حساب 25 هزار خانوار آذربایجان غربی واریز شده بود، اکنون با تدبیر نماینده عالی دولت این ارقام به 400 هزار تومان برای 75 هزار خانوار افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: این یارانه هیچ ارتباطی با کارت مرزنشینی ندارد و منابع آن با تدبیر استاندار آذربایجان غربی در نحوه فروش سهمیه سوخت مرزنشینان تامین شده است.
به گزارش ایرنا سهمیه سوخت مرزنشینان پیش از این به میزان 12 هزار تن در ماه به آذربایجان غربی اختصاص می یافت و مجوز توزیع آن به 30 نفر خاص (کارگزار) واگذار می شد و آنان هم حواله های این سوخت را در بازار آزاد عرضه کرده و ضمن کسب سود قابل توجه، 100 تومان هم از بابت هر لیتر آن به حساب استانداری واریز می کردند.
این سهمیه طی سال گذشته با افزایش روبرو بود و در مردادماه 80 هزار تن، در شهریورماه 70 هزار تن و در مهرماه که محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی معرفی شد، نیز 40 هزار تن مجوز صادر شده بود.
با تدبیر استاندار آذربایجان غربی این سهمیه به مزایده گذاشته شد و تا 25 هزار ریال به فروش رفت؛ در سایه این روش درآمد ناشی از فروش سوخت مرزنشینان که کمتر از 10 میلیارد تومان بود به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و به حساب استانداری واریز شد.
اکنون 75 هزار دانش آموز 970 کیلومتر مرز آذربایجان غربی با سه کشور همسایه از همین محل، اغذیه رایگان دریافت می کنند و 80 هزار مسکن روستایی مرزی هم بیمه حوادث شده است؛ همچنین از این محل در مهر سال جاری بازماندگان از تحصیل در نوار مرزی این استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار گرفتند و بیمه عشایر روستایی نیز از سوی استاندار آذربایجان غربی در حال پیگیری است.
طی روزهای اخیر هم 400 هزار تومان به حساب هر یک از 75 هزار خانوار مرزی استان واریز شد؛ این در حالی است که طی سه سال گذشته 100 هزار تومان در 2 نوبت به حساب 25 هزار خانوار واریز شده بود؛ این مبالغ پیش از این به حساب مرزنشینان سه شهرستان واریز می شد و از این پس به مرزنشینان 970 کیلومتر مرز این استان تعمیم یافته است.
شهرستان مرزی اشنویه با دو کشور عراق و ترکیه هم مرز است و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آموزش و پرورش پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموز مزایده یارانه 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد

به گزارش خبرنگار مهر، زینب داوودی ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه ۲۱۱ سوادآموز استان مورد تشویق قرار گرفتند، ابراز داشت: به حساب این افراد پاداش باسوادی واریز شده است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ باسواد شدند، افزود: افرادی که تو این بازه باسواد شده و از پاداش جا ماندند به واحدهای سوادآموزی شهرستان یا مناطق خود مراجعه کنند.

معاون سواد آموزی استان سمنان ضمن بیان اینکه واجدان شرایط می‌توانند کد ملی خود را نیز به شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال کنند، ابراز داشت: بعد از انجام مراحل اداری پاداش باسوادی به حساب جا ماندگان واریز خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه میانگین سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال بوده است، تصریح کرد: نداشتن شبا بانکی و مسدود بودن حساب از جمله مواردی که باعث عدم دریافت پاداش باسوادی شده است.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران سال ۹۳ سازمان سوادآموزی باید ۲۰ درصد سرانه هزینه تمام شده در دوره سوادآموزی را به عنوان پاداش پرداخت کند که این مهم دست پیگیری است.

کد خبر 6088509

دیگر خبرها

  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد