Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور مرزی کشور آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، شهریار حیدری در نشستی خبری با حضور خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه گفت: ۱۲ نفر توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شدند که ۵ نفر آنها در همان روزهای اول با پیگیری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت ۷ نفر باقی مانده نیز از سوی وزارت امور خارجه وزارت کشور و دولت در سطوح مختلف پیگیری می‌شوند.

به گفته وی این ۷ نفر در حال حاضر صحیح و سالمند و در اختیار گروهک هستند.

وی ادامه داد: ما این گروهک را به رسمیت نمی‌شناسیم. یک جریان تروریستی وابسته به سرویس‌های غرب در کشورهای عربی هستند و برنامه‌ریزی که آنها انجام می‌دهند را این گروهک‌ها اجرا می‌کنند و هدفشان ناامنی در خاک کشور است، اما خوشبختانه با هوشیاری و تدابیر نهادهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، این موضوعات در نطفه و یا در نوار مرزی خاموش می‌شود.

مدیر کل امور مرزی کشور با بیان اینکه آنها عمدتاً اهدافی برای نفوذ در عمق کشور دارند اظهار کرد: با هوشیاری و آگاهی با بسیاری از این مسائل در نوار مرزی یا قبل از ورود به مرز برخورد می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه قاعدتاً دولت پاکستان مسؤول سلامت و برگشت این افراد است و لحظه‌ای هم دولت جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نمی‌کند اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر مابقی مرزبانان نیز به آغوش گرم خانواده بازگردند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهریار حیدری مرزداری وزارت امور خارجه وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل