Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:23:53 GMT

سالانه هزار پیوند مغز استخوان در کشور انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۱۶۷

سالانه هزار پیوند مغز استخوان در کشور انجام می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم جان بابایی شامگاه یکشنبه در نشست اولین مجمع خیرین سلامت حوزه اورژانس کشور اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب 50 عمل پیوند کلیه در کشور انجام شد.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی شاهد پیشرفت‌های بسیاری در حوزه سلامت بوده ایم گفت: اکنون در حال انجام پیشرفته‌ترین پیوندهای اعضای بدن هستیم و حتی از کشورهای اطراف برای انجام پیوند به کشور ما مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: پیشرفته‌ترین عمل دنیا مربوط به پیوند است که در زمان حاضر ما در انجام حداقل 2 نوع پیوند در دنیا سرآمد هستیم.
جان بابایی با تجلیل از همت خیرین در کمک به حوزه درمان کشور افزود: سابقه ندارد وزارت بهداشت زمینی را برای ساخت و ساز خریداری کرده باشد و اکثر مراکز بهداشت و درمان را خیرین ساخته اند.
وی با اشاره به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط محروم کشور گفت: به طور مثال اکنون در زابل حدود ١٢٠ پزشک متخصص فعالیت دارد در حالی که تا قبل از انقلاب داشتن این تعداد پزشک جزو آرزوها بود.
جان بابایی گام بعدی فعالیت ها را شروع طرح تحول در توسعه اورژانس دانست و گفت: وجود بالگرد آمبولانس در کشور تا یک زمان جزو آرزوها بود اما اینک در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد 2 پایگاه هوایی اورژانس وجود دارد که بیماران بد حال بسرعت برای درمان منتقل می‌شوند.
معاون وزیر بهداشت همچنین راه اندازی خدمات کد 247 و 724 در اورژانس تهران را یک موفقیت اعلام و بیان کرد: در این طرح توانستیم بیش از 40 هزار سکته قلبی را با همکاری اورژانس بموقع به بیمارستان منتقل کنیم و همچنین پنج هزار بیمار سکته مغزی نیز به بیمارستان‌های تهران انتقال یافتند.
به گفته وی بیمارستان‌های ما آمادگی کامل دارند تا رگ بیمار را باز کنند تا از این طریق بیماران سکته مغزی به زندگی عادی خود بازگردند.
به گزارش ایرنا نشست اولین مجمع خیرین سلامت در حوزه اورژانس کشور در تالار دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار و سالار عقیلی خواننده نامی کشورمان به عنوان سفیر جدید اورژانس کشور معرفی شد.
عقیلی هفته گذشته در جاده سقز استان کردستان دچار سانحه رانندگی شد که تکنسین های اورژانس در محل حادثه او را مداوا کردند.
در این مراسم از خیرین سلامت در حوزه اورژانس کشور نیز تجلیل شد.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان کردستان انقلاب کهگیلویه و بویراحمد مغز نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان