Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، کارگاه توانمند‌سازی ارکان مساجد شهرستان محلات شامگاه یکشنبه، ۲۸ بهمن ماه با حضور ائمه جماعت، هیئات امنا، مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد در مسجد امامزادگان فضل و یحیی(ع) محلات برگزار شد.
ارکان مساجد با تشکیل کارگروه‌های مختلف با رؤسای ادارات مربوطه مشکلات حوزه خود را مطرح کردند؛ جذب جوانان، دغدغه واحد دست‌اندرکاران مساجد بود که هر یک برنامه‌های خود را در این‌باره ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در پایان کارگروه ضمن جمع‌بندی موضوعات مطروحه، اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید: خداوند وقتی می‌خواهد مصیبتی بر بخشی از زمین نازل کند به خاطر سه گروه عذاب نازل نمی‌کند؛ انسان‌هایی که برای خدا به یکدیگر محبت می‌کنند، انسان‌هایی که سحرگاهان به درگاه من دعا می‌فرستند و کسانی که مساجد من را آباد می‌کنند.
وی افزود: کار‌های فرهنگی خوبی در مساجد انجام شده و در حال انجام است اما مطلوب نیست و باید بیشتر به کیفی‌سازی فعالیت‌ها توجه داشت.
امام جمعه محلات ایجاد چارت تشکیلاتی را برای دست‌اندرکاران مساجد لازم دانست و گفت: در فعالیت‌های فرهنگی، مالی، عمرانی و دیگر مسائل بایستی مسئولی وجود داشته باشد تا یک شخص در مسجد در تمامی موارد تصمیم‌گیرنده نباشد. مسجد باید هیئتی جلو برود اما باید با نظم باشد و لازمه آن چارت تشکیلاتی است.
وی ادامه داد: بعضی اوقات رفتن یک شخص از مدیریت مسجد بهتر از ماندن آن است؛ خودمان تشخیص دهیم و با واگذاری به شخص دیگر، یک مسئولیت را از گردن خود رها کنیم. محلات هنوز دارالمؤمنین است و بخش مهم آن به خاطر فعالیت شما در مساجد است.
حجت‌الاسلام ربانی در پایان تصریح کرد: امروز به برکت حوزه علمیه در محلات مسجدی بدون امام جماعت نداریم، در مدارس و نهاد‌ها هم نماز جماعت برگزار می‌شود؛ برگزاری مستمر نماز جماعت در تمام نهاد‌ها، مدارس و مساجد از برکات این انقلاب است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی توانمندسازی مساجد محلات استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «مجاهد سعید» امام جماعت مسجد جامع «تاکالار» در ایالت سولاویزی جنوبی اندونزی اخیرا در حین ادای نماز صبح فوت کرد.

تصاویر دوربین های مدار بسته این مسجد در روز یکشنبه پنجم ماه مه (دو روز پیش) نشان می دهد که وی پس از رفتن به سجده نقش بر زمین می شود.

لحظاتی بعد نمازگزاران برای کمک به وی به سویش می آیند که بنابر اعلام منابع بیمارستانی تلاش های آنها با توجه به اینکه امام جماعت مسجد در همان لحظات اولیه جان سپرده بود، بی نتیجه مانده است.

کد خبر 6099363 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت