Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:55:29 GMT

150میلون دلار برای حفظ منابع طبیعی اختصاص یافته است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۳۲۴

150میلون دلار برای حفظ منابع طبیعی اختصاص یافته است

به گزارش ایرنا، خلیل آقایی دوشنبه درنشست هم‌ اندیشی با مدیران و معاونان منابع طبیعی هرمزگان افزود: آبخیزداری شیوه مدیریت صحیح آب و خاک درحوزه‌های آبخیز است که با عملیاتی شدن سازه‌ای شامل بند سنگی ملاتی، بتنی، خاکی و بیولوژیک شامل بذرکاری، کپه کاری، احیای جنگل با کاشت نهال ‌های مناسب اجرایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه افراد جامعه باید در راستای توسعه و حفظ منابع طبیعی تلاش کنند اظهار داشت: فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود و این امر نیازمند همراهی و ارتباط مردم برای اجرای طرح های آبخیزداری و منابع طبیعی در شرایط خشکسالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری بیان داشت: برای حفاظت از منابع طبیعی باید از مردم کمک گرفت و با آن ها ارتباط برقرار کرد زیرا انجام یک کار فرهنگی زمانی اثر گذار است که همه نسبت به ظرفیت‌های منابع طبیعی احساس مسوولیت کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از اولویت ‌های فعالیت های سازمان را اجرای حدنگاری دانست و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح در کشور از رشد پدیده زمین خواری و مفاسد ناشی از آن پیشگیری و مشکلات مردم در راستای تسهیل دریافت سند تک برگ رفع می شود.
وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و پوشش‌های گیاهی نباید از بین برود افزود: باید پوشش‌های گیاهی گشترش داده شود و استفاده از تخصص‌های لازم برای انجام طرح های منابع طبیعی تاثیرگذار است.
این مقام مسوول ابراز داشت: در مفاد بند «ب» ماده 29 قانون اجرایی کشور به محلی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره شده است که بر این اساس باید با تشکل‌های روستایی قرارداد بسته شود و منابع طبیعی در اختیار آن ها قرا گیرد.
9944 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جنگل جهاد کشاورزی دلار زمین منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس