Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست این کمیسیون با وزیر راه برای بررسی گزارش پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج گفت که کمیسیون اصل ۹۰ پس از برگزاری جلسه‌ای با قاضی پرونده مربوطه گزارش خود را جمع بندی و تقدیم صحن علنی مجلس خواهد کرد.

بهرام پارسایی با اشاره به سالگرد سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اظهار کرد: پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج همچنان در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و جلسات زیادی روی این پرونده کار شده و کارشناسان هم وقت زیادی برای بررسی آن گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم اینکه سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها به صورت کامل با کمیسیون همکاری نکردند و از ارائه برخی مدارک سرباز زدند، با توجه به دلایل و مستندات متعدد جمع‌بندی نهایی کارشناسان، یخ زدگی هواپیماست که این موضوع با دعوت از کمیته بررسی سانحه در کمیسیون هم مطرح شد.

پارسایی با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰ به انتخاب هیأت بررسی سانحه انتقاداتی داشته است» افزود: این کمیته خودش منتخب سازمان هواپیمایی می باشد که باید بر نقش همین سازمان نظارت کند.

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ بعد از تکمیل پرونده هفته گذشته جلسه‌ای را در دفتر وزیر راه و شهرسازی تشکیل داد. این جلسه بیش از یک ساعت به طول انجامید و کارشناسان ما مستندات خود را ارائه کردند. خوشبختانه آقای وزیر کاملاً به مسائل فرودگاهی و هواپیمایی آشنایی داشته و روی این موضوع هم اشراف خوبی داشتند که این مساله برای ما امیدوار کننده است. نظر ایشان این بود که پرونده باید مسیر درست خود را طی کند و تاکید کردند که باید جلوی تضییع حق درگذشتگان این حادثه گرفته شود. از نظر ما جمع بندی این جلسه مثبت و امیدوار کننده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: یکی از مزایای به ثمر نشستن گزارش کمیسیون اصل ۹۰ این است که مسئولین و مردم درمی‌یابند که کمیسیون در بررسی پرونده‌ها جدی است و بدون حب و بغض نظر کارشناسی خود را ارائه می‌کند. ما در قریب به اتفاق سقوط‌ها شاهد بودیم که خلبان مقصر اعلام شده و این پرونده هم در صورت عدم ورود کمیسیون اصل ۹۰ همین مسیر را طی می‌کرد. علاوه بر این برخی از اظهار نظرهای شتاب زده مثل مقصر خواندن خلبان توسط تیم بررسی سانحه، قبل از رسیدگی قضایی پرونده شک و شبهه‌ها را بیشتر می‌کرد.

پارسایی اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ برای به نتیجه رساندن پرونده با قاضی مربوطه نیز تشکیل جلسه خواهد داد. این پرونده پیش از این در یکی از شعب دادگاهی در اصفهان مطرح بود. اما به دلیل برخی از ابهامات و با پیگیری خانواده جانباختگان و نظارت دستگاه قضائی به تهران منتقل شد. خوشبختانه قاضی فعلی با دقت و حساسیت پرونده را بررسی می‌کند و تیم کارشناسی معرفی شده هم مسلط به امور هواپیمایی هستند.

وی اضافه کرد: ما مصمم هستیم و اطمینان داریم در این پرونده حقی تضییع نخواهد شد و پرونده روال طبیعی خود را خارج از اعمال نفوذ افراد و دستگاه‌ها طی خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان با بیان اینکه «کارشناسان این کمیسیون صدها ساعت برای بررسی پرونده وقت گذاشته و بازدید میدانی، بازدید از فرودگاه‌ها و جلساتی با تیم فرانسوی داشتند»، یادآور شد: سختی کار این بود که سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و تیم بررسی سانحه همکاری خوبی با ما نداشتند اما نهایتاً بعد از جلسه با قاضی پرونده گزارش کمیسیون را جمع بندی و پس از تصویب برای قرائت در صحن مجلس به هیأت رئیسه ارائه می‌کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از ظهر امروز در راستای سفر‌های استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدید‌ها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد. در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضا‌های بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آقای رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند. همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود. مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضا‌های آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود. همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود. آقای رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند. سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکار‌های قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند