Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:05:41 GMT

تمجید برنده جایزه صلح نوبل از ظریف

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۴۷۷

تمجید برنده جایزه صلح نوبل از ظریف

توکل کرمان، فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل که در نشست امنیتی مونیخ شرکت کرده بود در صفحه فیسبوک خود نوشت: زمانی که در سخنرانی‌ام در کنفرانس مونیخ علیه ایران و نقش منطقه‌ای آن و همچنین دخالت آن در یمن هجمه آوردم، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که صندلی‌اش در کنار صندلی من بود به من گفت که به تو افتخار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فعال یمنی در ادامه نوشت: این را گفتم تا تفاوت زیاد میان تفکرات و رفتار ایرانیان با تفکرات و رفتارهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها را درک کنید.

وی در پایان به منظور اینکه انتقاداتی علیه او مطرح نشود نوشت: با این وجود ایران باید نقش تخریبی خود در منطقه را متوقف کند.
توکل عبدالسلام خالد کرمان (متولد ۷ فوریهٔ ۱۹۷۹ در استان تعز در یمن)، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی، مدیر سازمان زنان روزنامه‌نگار رها از بند و قبل از آن شاعر و ادیب بود. او از نظری فکر به حرکت اسلامی یمن متمایل بوده و از معروف‌ترین مدافعان آزادی بیان و حقوق زنان و حقوق بشر در یمن است.

کرمان، دختر عبدالسلام خالد کرمان، وزیر دادگستری سابق یمن است. وی در سال ۲۰۱۱ میلادی برنده جایزه نوبل صلح شد. او هم اکنون عضو شورای مرکزی حزب «انجمن اصلاح یمن» است که نماینده اخوان المسلمین یمن است.

توکل کرمان ریاست گروهی به نام «زنان روزنامه نگار رها از بند» را برعهده دارد و دریافت جایزه صلح نوبل را یک پیروزی برای فعالان سیاسی درگیر در تظاهرات اعتراضی ضد دولتی توصیف کرده‌است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جایزه نوبل یمن ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه نهایی زندگی با آیه‌ها استان کرمان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ ظهر آغاز و در ساعت ١٢ روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

مدت زمان پاسخ به ٢٠ سوال این مسابقه ۱۵ دقیقه می‌باشد که ۱۳ دقیقه برای پاسخ به سوالات و ۲ دقیقه برای مشخصات اولیه در نظر گرفته شده است.

علاقمندان جهت شرکت در مسابقه نهایی زندگی با آیه‌ها استان کرمان با جوایز متعدد، می‌توانند وارد لینک زیر شوند.

https://formafzar.com/form/9hz70

کد خبر 6088890

دیگر خبرها

  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه