Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «فیلیپ جرالدی»، مأمور سابق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) و «اف‌بی‌آی» مدعی وجود برخی ارتباطات مخفی میان «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی و سازمان جاسوسی موساد اشاره کرده است. 

«جرالدی» در مصاحبه‌ای با خبرنگار پایگاه «اودیسی‌آنلاین»، نحوه شکل‌گیری اولین ارتباطات میان الجبیر و موساد را فاش کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرالدی گفته که اف‌بی‌‌آی برای اولین بار در سال 1990 الجبیر را زیر نظر گرفت. در آن زمان، او سخنگوی سفارت عربستان سعودی در آمریکا بود. 

چند سال بعد بود که زمزمه‌هایی از تلاش موساد برای جذب الجبیر به گوش می‌رسید. تحقیقات بیشتر در این خصوص نشان می‌دهد الجبیر هنگام تحصیل در رشته علوم سیاسی و اقتصاد در دانشگاه تگزاس شمالی روابط نزدیکی با یکی از هم‌دانشکده‌ای‌هایش به نام «کی آن متیوز» داشت. خانم میتوز ارتباطات نزدیکی با یک بازرگان اسرائیلی در آمریکا داشت و الجبیر را به تجار و شخصیت‌های یهودی معرفی کرد.

متیوز در بازجویی‌های دوستانه‌ای که اف‌بی‌آی اوت 1998 انجام داد افشا کرد که اولین ملاقات میان الجبیر و یکی از جاسوسان موساد اکتبر 1995 اتفاق افتاد. الجبیر که در آن زمان با مشکلات عدیده‌ای از جمله درگیری عاطفی با متیوز و بدهی مالی به تجار یهودی آمریکا دست و پنجه نرم می‌کرد چاره‌ای جز همکاری با موساد نمی‌دید. متیوز به دستور موساد روابط خود با الجبیر را قطع کرد. 

قرار است فیلیپ جرالدی اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی الجبیر و نحوه ارتقای او از سخنگویی سفارت به عنوان سفیر این کشور در آمریکا و بعد وزیر خارجه عربستان سعودی را در کتابی منتشر کند. انتظار می‌رود در آن کتاب، جزئیات بیشتری از ارتباطات میان موساد و الجبیر فاش شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران

ایدی کوهین، افسر سازمان جاسوسی موساد اسرائیل گفت: توانمندی ایرانی‌ها بیشتر از آن چیزی است که شامگاه شنبه رخ داد؛ آن‌ها از تمام توان خود استفاده نکردند؛ به هر حال می‌خواهند همیشه یک عنصر غافلگیری برای ارائه داشته باشند!

به گزارش فرهیختگان، وی افزود: آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران می‌خواهم از دور جواب بدهم و بگویند من ایران هستم، من جمهوری اسلامی ایران و دارای قدرت هستم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • یادی از شکست آمریکا در طبس
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد