Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مهدی رجبی زاده گفت: از سال ۱۳۹۶ اعتبارات مالچ پاشی وارد قانون بودجه شده و با اعتبارت تخصیص داده شده، در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ هکتار از کانون های بحرانی منطقه ریگان و نرماشیرمالچ پاشی شده است.

رجبی زاده گفت: در سال ۹۷ تمرکز کارها روی منطقه نگین کویر فهرج بوده و حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی بیابانی در فاز نخست مالچ پاشی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استان کرمان را پیشرو در زمینه بیابان زدایی اعلام کرد و گفت:  حدود ۱۲ هزار هکتار از بیابان های شرق استان نیاز به اجرای عملیات بیابان زدایی دارند که نزدیک به پنج هزار هکتار از این فعالیت ها در فهرج انجام خواهد شد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهار امیدواری کرد: با شروع زود هنگام کار در سال آینده سریعتر به اهداف مورد نظر دست یابیم.

رجبی زاده افزود: امیدواریم مطالعات سیل خیزی منطقه فهرج، در سه ماه آینده به پایان برسد و با تخصیص اعتبار بتوانیم دو یا سه سیل بند که نقش مهمی در کنترل سیلاب و افزایش آبدهی قنوات خواهند داشت، در منطقه احداث کنیم.

کد خبر 4545505

منبع: مهر

کلیدواژه: مالچ پاشی منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان

شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد بانک جهانی کار پروژه انتقال برق کاسا هزار در افغانستان را در ماه جاری آغاز می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حکمت‌الله میوندی» شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد در آخرین نشستی که این اداره با نمایندگان بانک جهانی و شرکت‌های قراردادی در ترکیه داشتند، تصمیم گرفته شد که کار پروژه انتقال برق کاسا هزار در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شود.

پروژه کاسا هزار، پروژه انتقال انرژی از تاجیکستان و قیرقیزستان به پاکستان از طریق افغانستان به ارزش 1.2 میلیارد دلار است.

هزینه کل این پروژه بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده و اعتبارات لازم توسط بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری اروپا و بانک بازسازی و توسعه اروپا به این پروژه اختصاص یافته است.

این پروژه در افغانستان از 33 شهرستان ولایت‌های قندوز، پنجشیر، بغلان، کاپیسا، کابل، لغمان و ننگرهار عبور می‌کند و با عملی شدن آن ولایت‌های یاد شده از برق بهره‌مند خواهند شد.

افغانستان: پروژه «کاسا-1000» ماه آینده میلادی اجرایی می‌شودبانک جهانی کار پروژه «کاسا-1000» در افغانستان را از سر می‌گیردتاجیکستان، قرقیزستان و پاکستان خواستار بازگشت افغانستان به «کاسا-1000» شدند

طرح پروژه کاسا هزار در سال 2008 میلادی تدوین شد و در سال 2018 میلادی قراردادها میان کشورهای دخیل به امضا رسید، اما پس از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان، هنوز کار عملی این پروژه در افغانستان آغاز نشده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان