Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر باقری: این گروهک در کشور ما اقدام تروریستی انجام می دهد / حتما آتش انتقام ایران آنها را خواهد سوزاند/ تحرکات بزدلانه دشمنان بی پاسخ نخواهد ماند/ نباید در مقابل تهدیدات دشمن واهمه داشت/ جمهوری اسلامی امنیت مثال زدنی در دنیا دارد

سردار سرلشکر محمد باقری  رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: تحرکات بزدلانه دشمنان بی پاسخ نخواهد ماند و این اقدامات زبونانه از آتش خشم ملت در امان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محمد باقری روز دوشنبه در جمع کارکنان نیروهای مسلح قم در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) این استان، تاکید کرد: گروهکی در پاکستان مستقر، آموزش و سازماندهی و با پول عربستان و امارت تجهیز می شده و درکشور ما اقدام تروریستی انجام می دهند که باید این تروریست های بزدل بدانند که حتما آتش انتقام ملت ایران آنها را خواهد سوزاند.

بیشتر بخوانید: عکس شهدای حمله تروریستی به اتوبوس سپاه سیستان و بلوچستان + اسامی

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر انواع تهدید به خوبی ایستاده و خواهد ایستاد تاکید کرد: اگر رزمندگان ما روزی با تجاوز صدام بعثی بخشی از سرزمین های خود را از دست داد و در آستانه اهواز با متجاوزان می جنگید امروز نه تنها مرزهای امن و حریم مرزی کشور امنیت کامل دارد بلکه مراکز تهدیدگر را در صدها کیلومتر دورتر از کشور سرکوب می کند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با مقایسه سرنوشت سرکردگان متجاوز حزب بعث با امام(ره) و ملت بزرگ ایران اسلامی گفت: ایران باشکوهتر از گذشته با افتخار از شهدا و امام و تاریخ خود یاد می کند.
وی ادامه داد: منافقانی که 17 هزار تن از مردم ما را به خاک و خون کشیده اند امروز به دریوزگی در اروپا افتاده و باید برای خوش خدمتی به آنها جاسوسی کرده و به مزدوری وجاسوسی خود افتخار می کنند تا دشمنان این ملت را تحریک به تهدید و فشار ملت ایران کنند.

** کسی جسارت تجاوز و تهدید نظامی ایران را ندارد


سرلشگر باقری دربخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بعد از حمله آمریکا به افغانستان و عراق، آمریکا به مدت یک دهه طور مستقیم ایران را تهدید کرد ولی این ملت با رهبری رهبر معظم انقلاب و جان فشانی نیروهای مسلح درمقابل آنها ایستادگی کرد.
وی با تاکید بر اینکه کسی جسارت تجاوز و تهدید نظامی ایران را ندارد، گفت: دشمن دست از دشمنی خود برنداشته و همواره تهدید کرده ولی می داند هزینه تهدید نظامی و حمله به جمهوری اسلامی بسیار بیشتر از فایده اندک آن است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال قدرت نمایی و تهاجم کوتاه مدت و بدست آوردن پیروزی بزرگ با ایجاد ضربه ناگهانی کوتاه مدت است و چنین چیزی در جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست چرا که همه نیروهای مسلح در میدان هستند ادامه داد: دشمن باید سنگر به سنگر و نفر به نفر تلفات بدهد تا بتواند احیانا تخته سنگی را تصرف کند به همین دلیل به تهدیدات فرهنگی، روانی، سایبری و اقتصادی روی آورده است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش بیانیه گام دوم ابلاغی رهبر معظم انقلاب را بیانیه ای نورانی، عمیق و چراغ راه آینده انقلاب دانست گفت: بر اساس این بیانیه، مردم با درک وضعیت گذشته و شناخت ضرورت های پیشرو با صبر، استقامت، ایستادگی و پایداری مسیر آینده انقلاب را ادامه خواهند داد.

** مردم با حضور درراهپیمایی 22 بهمن پاسخ دندان شکنی به دشمنان دادند


وی درادامه با اشاره به برگزاری باشکوه چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور پر شکوه و بی نظیر ملت ایران در این راهپیمایی در حالی است که آنان با فشار سنگین اقتصادی و عملیات روانی دشمن مواجه بودند، ولی با بصیرت و آگاهی و درک بی نظیر انقلابی در صحنه حضور یافتند و پاسخ دندان شکنی به دشمنان انقلاب دادند.
سرلشگر باقری گفت: این بصیرت که ملت ما در کنار همه انتظاراتی که از نظام و حاکمیت دارند، در هنگامی که می بینند کشور زیر فشار دشمنان و جهانیان قرار دارند، رفتار شایسته و پرشکوهی را از خود نشان می دهند،از بصیرت، آگاهی و درک موقعیت توسط آنان است که باید قدردان آن بود.
وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه همه مسئولان کشور را سنگین تر کرد افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز وظیفه سنگین تری در زمینه های دفاعی و امنیتی به دوش دارد و باید این امنیت را که با مجاهدت ایثارگران ایجاد شده، حفاظت و حراست کرد.

** برادری و همدلی نیروهای مسلح کشور بی نظیر است

سرلشگر باقری، برادری و همدلی میان نیروهای مسلح کشور را بسیار زیاد و بی نظیر دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر و نعمتی الهی به ملت بزرگ اسلام است که پس از 14 قرن مجاهدت علما و تقدیم شهیدان بسیار رقم خورد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قدر انقلاب اسلامی را مستضعفان و مسلمانان مظلوم کشورهای دیگر می دانند گفت: مسلمانان و مستضعفان سایر کشورها بار سنگین حقارت از نظر وابستگی، استعمار و استثمار مستکبران را تحمل می کنند و آنهایی که در میدان مبارزه قرار می گیرند متحمل شکنجه های بسیاری می شوند و این برکتی می باشد که در اختیار ما قرار گرفته است.
وی افزود: هر میزان دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی افزایش یابد، درک اهمیت این انقلاب برای ما بیشتر و به همان اندازه وظیفه ما نیز برای دفاع از انقلاب اسلامی سنگین تر می شود.
وی با یادآوری شکست های متوالی ایران در طول تاریخ و جداسازی سرزمین های بزرگی از کشور ، گفت: امام راحل و شهیدان با کار بزرگ خود، کشور را به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رساندند.

** استقلال و آزادی واقعی ملت ایران نمونه ای در جهان ندارد
سرلشگر باقری با تاکید بر اینکه از نظر استقلال و برخورداری از آزادی واقعی ملت ایران نمونه ای در جهان ندارد تاکید کرد: حفاظت از این نعمت ابعاد گوناگون دارد و وظیفه نیروهای مسلح در بعد دفاعی و امنیتی مهمترین بُعد در زمینه حراست از انقلاب و تمامیت ارضی کشور در زمین، هوا و دریا و برقراری امنیت پایدار و ثبات در کشور است که اینها ماموریت های سخت و سنگینی می باشد.
وی گفت: مستکبران دنیای کنونی با در اختیار داشتن زور و امکانات و فناوریهای روز دنیا با استفاده از دست نشانده های خود در منطقه و برخی حکام مرتجع منطقه، کشور ایران را تحت فشار قرار می دهند.
وی با تاکید بر اینکه تهدیدات و دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی در 40سال گذشته با وجود همه تنوع ها، هیچگاه قطع نشده است گفت: ناامنی های مرزی و مناطق پیرامونی کشور، کودتا، مواجه به تروریسم به صورت گسترده، مواجهه با جنگ همه جانبه هشت ساله از جمله توطئه هایی بود که در طول سال های گذشته پشت سر گذاشتیم.

** نباید در مقابل تهدیدات دشمن واهمه داشت
رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درادامه با بیان اینکه نباید در مقابل تهدیدات دشمن واهمه داشت، گفت: به طور قطع پیروزی و نصرت الهی با ملت ایران است چرا که جمهوری اسلامی پرچم دار حق در دنیاست و باید در این مسیر ایستادگی و استقامت کرد.
وی گفت: دشمنان ایران اسلامی اگر چه توان ظاهری و مادی در عرصه های مختلف دارند ولی به طور قطع در برابر جبهه حق شکست آنها قطعی است.
سرلشگر باقری، گفت: اگر با تمام توان وارد میدان شویم، نصرت الهی نیز به کمک ما خواهد آمد و در این شرایط هیچ گاه غلبه دشمنان نخواهیم شد.
وی ادامه داد: سخت ترین وظیفه در میان وظایف گوناگون در کشور حراست از مرزهاست و نیروهای مسلح با حداقل امکانات و بدون توقع با جان فشانی و ایثار در حال انجام این وظیفه خطیر در دریا، هوای و خشکی است.

** جمهوری اسلامی امنیت مثال زدنی در دنیا دارد
وی دربخش دیگری از سخنان خود، میزان اهمیت منطقه جنوب غرب آسیا را برابر با همه مناطق دنیا دانست وگفت: رهبری بر منطقه جنوب غرب آسیا رهبری دنیا را تعیین می کند به همین دلیل کشورهای قدرتمند دنیا به دنبال تسلط بر آن هستند.
سرلشگر باقری افزود: امروز سراسر منطقه دچار درگیری و حادثه است و هیچ کشوری در منطقه نمی داند که فردا امنیت دارد و یا با حادثه ای مواجه خواهد شد ولی به برکت خون شهدا و درایت فرماندهی کل قوا و ایثار نیروهای مسلح ، ایران امنیتی مثال زدنی در دنیا دارد.
وی دفاع از امنیت و ثبات کشور را وظیفه نیروهای مسلح دانست ادامه داد: اکنون هیچ مسئولی نمی تواند ادعا کند که به دلیل وجود و یا احتمال ناامنی نمی توان در کشور سرمایه گذاری کرد، به برکت این امنیت، امکان توسعه و پیشرفت مملکت فراهم شده است.

** مطالبه رهبر معظم انقلاب ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی در کشور است
وی دربخش دیگری از سخنانش ،مطالبه رهبر معظم انقلاب را ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی در کشور دانست و تاکید کرد: امروز کشور از بازدارندگی فعال و پایداری برخوردار است که این ناشی از آمادگی بالای نیروهای مسلح است.
سرلشگر باقری ادامه داد: یگان های استان های مختلف به نوبت در مرز حضور و وظیفه پاسداری از مرزها را انجام می دهند که با توجه به وضعیت خاص منطقه باید همواره آمادگی نیروهای مسلح در سطح بسیار بالایی باشد.
وی ارتقای آموزش ها و آشنایی با علم روز نظامی را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را در راستای ایجاد امنیت پایدار در کشور به بهترین شکل استفاده کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسط روحانیت ایجاد، استمرار و پایدار شده است، ادامه داد: حرکت در زیر پرچم ولایت فقیه، موجب برکت و ثبات در مسیر حق در نیروهای مسلح می شود.
سرلشگر باقری همچنین گفت: قم به لحاظ وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حوزه های علمیه و مراجع تقلید از مناطق مهم کشور است و دفاع و امنیت این سرزمین مساله مهم و سنگین است که در این راستا رسالت نیروهای مسلح مستقر در منطقه بسیار سنگین است.
دیدار با مراجع عظام تقلید آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی و همچنین آیات سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور همچنین زیارت حرم حضرت معصومه(س) و نیز بازدید از پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) و رونمایی از کتاب از جمله برنامه های سفر یک روزه سرلشکر باقری به قم اعلام شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی

وب‌گاه خبری میدل ایست‌آی در یادداشتی آورده است: ریاض و ابوظبی مایل به تشدید تنش‌ها نیستند زیرا با توجه به فقدان اهرم فشار مؤثر علیه رژیم اسرائیل، آنها خواهان حفظ مصالحه‌های شکننده فعلی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وب‌گاه خبری میدل ایست‌آی در یادداشتی به قلم جورجیو کافیرو نوشته است که پس از عملیات وعده صادق ایران در ابتدای هفته به نظر می‌رسد وارد عصر جدیدی از خاورمیانه شده‌ایم. جنگ درون سایه‌های ایران و رژیم اسرائیل دیگر تبدیل به تقابل دو قدرت منطقه‌ای شده است.

به گفته کافیرو، در چنین شرایطی ریسک برای حاکمان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بالا است زیرا آنها خواهان وارد شدن به یک درگیری منطقه‌ای نیستند که امنیت ملی و اقتصادشان را به خطر بیاندازد. به غیر از بحرین، همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران در سوریه در تاریخ ۱ آوریل را محکوم کردند، اما تنها کویت رسماً از اسرائیل نام برد. امارات متحده عربی و عربستان سعودی احتمالاً تلاش کردند تا تعادلی ایجاد کنند که مانع از همسویی کامل آنها با «محور مقاومت» تلقی شود.

بر اساس این گزارش، پس از حمله تلافی‌جویانه جسورانه تهران، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ابراز نگرانی کردند و خواستار کاهش تنش شدند، البته هیچکدام ایران را محکوم نکردند. عربستان سعودی همچنین به سرعت گزارش‌ها مبنی بر مشارکت آن در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایرانی شلیک شده به سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

اکنون که تنش‌ها در حال افزایش هستند، امارات و عربستان سعودی منافع خود را همسو با تقابل ایران و رژیم صهیونیستی نمی‌بینند. امارات خواهان حفظ موضع نسبتاً «بی‌طرفانه» در نظم خاورمیانه با رویکردی چندوجهی و غیرمتعهد، حتی چندجانبه، به ژئوپلیتیک است. عربستان سعودی در صحنه بین‌المللی به طور مشابه به تحولات نزدیک شده است.

کافیرو معتقد است که امارات متحده عربی و عربستان سعودی هر دو به عنوان بخشی از چشم‌انداز خود برای آینده پسا نفت به دنبال این هستند که به عنوان مراکز تجاری و بازرگانی متصل به مناطق متعددی از جهان فعالیت کنند. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با تمرکز بر دستیابی به تنوع اقتصادی و رفاه بلندمدت در داخل، خواهان ثبات در داخل مرزهای خود و سراسر همسایگان هستند.

امنیت منطقه‌ای

به گفته میرا الحسین، جامعه‌شناس و محقق اماراتی در مرکز الولید دانشگاه ادینبورگ، «در حالی که میزانی از بی‌ثباتی در منطقه و فراتر از آن سودمند بوده است زیرا باعث ورود افراد ثروتمند و تعداد زیادی نیروهای ماهر شد. درجه بالایی از بی‌ثباتی می‌تواند همه این دستاوردها را خنثی کند.»

وی افزود: «بر کسی پوشیده نیست که کشورهای حاشیه خلیج فارس از تلاش جسورانه ایران برای بازتعریف قواعد تعامل با اسرائیل و آمریکا بسیار نگران هستند، اما بیشترین نگرانی برای آنها احتمال انتقال این رویارویی‌ها به سواحل خلیج فارس است.»

شیخ نواف بن مبارک آل ثانی، کارشناس امنیتی که پیش از این به عنوان نماینده دفاعی قطر در ایالات متحده، کانادا و مکزیک خدمت می‌کرد، به میدل ایست آی گفت: «در پرتو جنگ‌های چند دهه گذشته در خاورمیانه، فکر می‌کنم نگرانی اصلی اکثریت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ورود مجدد به "جنگ همیشگی" دیگری است که در آن کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیشترین هزینه می‌پردازند در حالی که سود ناچیزی، اگر اصلاً داشته باشند، به دست می‌آورند».

به گفته نویسنده یادداشت میدل ایست آی، اینکه خصومت‌های اخیر چگونه بر تنش‌زدایی جدید بین ریاض و تهران تأثیر خواهد گذاشت نیز یک سوال مهم است. همه دلایل عربستان سعودی برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران در سال گذشته همچنان پابرجاست. در مورد طرف ایرانی هم همینطور است. پاسخ متعادل و سنجیده ریاض به تشدید خصومت‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی و عزم این کشور برای فاصله گرفتن از بمباران انصارالله در یمن از سوی آمریکا و بریتانیا، نشان‌دهنده تعهد این کشور به جلوگیری از خروج تنش‌زدایی با تهران است.

محیط عملیاتی جدید

کافیرو اما مدعی است که عربستان همچنان نگران توانایی‌های محور مقاومت است زیرا مطمئن نیست در صورت یک تنش منطقه‌ای که از کنترل خارج شده، آنها چگونه واکنش خواهند داد و چه تأثیری بر امنیت و منافع ژئوپلیتیکی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهند داشت. اما نحوه واکنش اسرائیل می‌تواند کلید پیش‌بینی آینده برای آنها باشد.

به گفته آل ثانی در پاسخ به کافیرو: «اگر [اسرائیلی‌ها] خویشتنداری نشان دهند - چه از طریق یک عملیات نظامی محدود و چه از طریق عملیاتی با کمترین تلفات - در آن صورت، روابط [ایران و عربستان] از هر نظر بدون تغییر خواهد بود. با این حال، ما باید متوجه باشیم که دیگر در آب‌های ناشناخته‌ای هستیم و همه چیز می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شود.»

الحسین در ادامه به این وبگاه گفت که با توجه به نحوه عادی‌سازی اعضای شورای همکاری خلیج فارس با رژیم صهیونیستی، آنها اهرمی برای متقاعد کردن تل آویو برای کاهش تنش ندارند. به همین خاطر کشورهای عربی خلیج فارس «باید به جای آن، روابط فردی خود را با ایران مدیریت کنند، در حالی که انتظارات داخلی و نارضایتی فزاینده را مدیریت می‌کنند.»

میدل ایست آی در پایان مدعی است که انگیزه ایران برای شلیک پهپادها و موشک‌ها به سمت رژیم اسرائیل صرفاً ایجاد بازدارندگی نبود. تهران به دنبال ارسال پیام مهمی به همسایگان خود در مورد برد و دقت تسلیحات ایران بود و به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل بسیار فراتر از هر چیزی است که ایالات متحده به متحدان و شرکای خود در شبه جزیره عربستان ارائه می‌دهد.

این شرایط، مقامات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را عمیقاً نگران آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، می‌کند. با توجه به اینکه کشورهای عربی خلیج فارس، ایران و دولت بایدن همگی آرزوی تشدید تنش را ندارند، نتیجه به اقدامات بعدی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بستگی دارد.

کد خبر 745990

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود