Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی نقد و بررسی و رونمایی کتاب، رمان «زنی با کفش‌های مردانه» نوشته محمدعلی گودینی ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۳۰ بهمن ماه در سالن قصر شیرین مرکز همایش‌های بین المللی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقد و بررسی می‌شود.

رمان «زنی با کفش‌های مردانه» در اصل جلد دوم رمان «تالار پذیرایی پایتخت» است که به وقایع ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و اتمام آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتوای این دو رمان طبیعتا یکی و در ادامه یکدیگر است؛ با این تفاوت که در شخصیت‌ها تغییر و تکثر داده شده است. در «تالار پذیرایی پایتخت» به بررسی وضعیت کارگران که در انقلاب سفید شاه از دست اربابان روستایی رها و به دامان اربابان شهری بازگشته‌اند، اشاره شده است.

گودینی درباره رمان جدیش گفت: جلد دوم رمان «تالار پذیرایی پایتخت» با عنوان «زنی با کفش‌های مردانه» است که در اصل این کتاب وقایع ۶-۷ ماه پیش از انقلاب را در برمی‌گیرد و تا یک سال پس از جنگ ادامه پیدا می‌کند. فضا و ماجرا‌ها دنباله کتاب قبلی است، اما با تغییر شرایط جامعه، فضای داستان نیز کاملا متفاوت شده است.

این نویسنده ادامه داد: در ادامه دو جلد مذکور جلد سوم این اثر نیز مد نظر است و با عنوان «داربلوط مقدس» مطرح است که فعلا نگارش آنرا نیمه تمام گذاشته‌ام و در روز‌های آینده نگارش این اثر را نیز دنبال خواهم کرد.

گودینی بیان کرد: از آن‌جایی که با مشکلات کارگران آشنا هستم همواره سعی کرده‌ام مشکلات آن‌ها را در قالب داستان بیان و مطرح سازم. در «تالار پذیرایی پایتخت» بازخوانی تاریخی از مشکلات کارگران در قبل انقلاب داشته‌ام در اصل در آن اثر نشان داده‌ام که کارگران در آن زمان از دست اربابان روستایی رها و به دامان اربابان شهری بازگشته‌اند. اما در رمان «زنی با کفش‌های مردانه» نقش کارگران در بحبوحه و پیروزی انقلاب و جنگ هشت‌ساله و بعد از آن را در قالب رمان تشریح کرده‌ام. «تالار پذیرایی پایتخت» رمانی است درباره انقلاب اسلامی ایران که پیش از این در دومین دوره جشنواره داستان انقلاب و دهمین دوره جایزه کتاب فصل هم به عنوان اثر برگزیده معرفی شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است

ایسنا/کرمان رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت مرگ یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

علی محبوب پور شامگاه ۱۶ اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ در کوهبنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت مرگ این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی کوهبنان بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی ‌از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه، با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، یکی از کارگران معدن هشونی کوهبنان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه حین کار، دچار حادثه شده و قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست داده است. وی ۴۰ ساله و دارای دو فرزند بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • دهک بندی ها ۶ ماه یک بار بازبینی می شوند
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است