Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، ظرفیت مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در سال گذشته را هشت هزار و 450 تخت اعلام و اضافه کرد: این ظرفیت از ابتدای امسال تاکنون به 9 هزار و 680 تخت در مراکز مختلف اقامتی افزایش پیدا کرده است.
به گفته وی ظرفیت مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در سال 1395 هفت هزار و 400 تخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی استاندارد سازی مراکز اقامتی را یکی از مهمترین برنامه های معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 13 باب مراکز اقامتی استان استاندارد سازی شده است که رشدی 20 درصدی نسبت به پارسال دارد.
رستمی ادامه داد: عملکرد معاونت گردشگری در این حوزه طی سال گذشته 11 باب و در سال 1395 نیز استانداردسازی سه باب مرکز اقامتی بوده است.
وی رشد 22 درصدی بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی را از عملکردهای حوزه گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون از 352 مرکز اقامتی بازدید شده است که این آمار در طول سال گذشته 321 مورد بوده است.
رستمی با اشاره به رشد 26 درصدی تعداد هتل ها و هتل آپارتمان های آذربایجان شرقی طی سالجاری نسبت به پارسال، اظهار داشت: امسال تعداد 2 هتل و 2 هتل آپارتمان به مجموعه مراکز اقامتی آذربایجان شرقی اضافه شده است که به ترتیب افزایش 18 و 34 درصدی را شاهد بودیم.
وی تعداد هتل و هتل آپارتمان های موجود در استان را به ترتیب 33 و 26 باب اعلام کرد و ادامه داد: تعداد مهمان پذیرهای آذربایجان شرقی نیز 72 باب است که این آمار از سال 1395 تاکنون ثابت مانده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن یکهزار و 800 اثر ثبت شده ملی و جهانی و برخورداری از آثار و ابنیه های تاریخی جزو پنج استان اول ایران در حوزه گردشگری به شمار می رود.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آذربایجان شرقی استاندارد ایران صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گردشگری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت