Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@22:06:24 GMT

پاکستان: به تمامیت ارضی ایران احترام می گذاریم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۱۳۵

خرداد: وزیر امور خارجه پاکستان ضمن محکومیت مجدد حمله تروریستی زاهدان تاکید کرد که اسلام آباد به حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد.
«شاه محمود قریشی» روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر وزیر مشاور سعودی در امور خارجه در اسلام آباد در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درخصوص مواضع ایران پس از حمله تروریستی اخیر در جاده خاش-زاهدان، گفت: ما به شدت نسبت به این حادثه ناراحت هستیم و آن را قویا محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گفت وگوی تلفنی روز گذشته خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، افزود: من به همتای ایرانی خودم اطمینان دادم که پاکستان همواره چنین اقدامات را رد و آن را محکوم می کند.قریشی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران همسایه پاکستان است و ما هرگز هیچ مشکلی برای همسایه خود ایجاد نمی کنیم.وی افزود، پاکستان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می گذارد و ما اطمینان داریم که ایران نیز همین سیاست را در قبال ما دارد.وزیر خارجه پاکستان خاطر نشان ساخت، اگر مسائلی وجود داشته باشد ما می توانیم با بحث و همکاری به آن بپردازیم، اگر شواهدی (درخصوص حمله زاهدان) نیز باشد ما آماده ایم تا در صورت مطرح شدن آن همکاری مفید انجام دهیم.وی افزود، ایران و پاکستان با چنین مسائلی در گذشته نیز روبرو بوده و با کمک و همکاری دوجانبه این مسائل را حل کرده و ما در آینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد.«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان روز گذشته در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف از اعزام یک هیئت تخصصی برای گفت و گو با مقامات کشورمان درباره حادثه تروریستی اخیر خبر داد.به گزارش ایرنا، در پی حادثه تروریستی ۲۴ بهمن ماه در جاده خاش – زاهدان که منجر به شهادت ۲۷ نفر از مرزبانان سپاه پاسداران و زحمی شدن ۱۲ نفر شد، خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.
برچسب ها: شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است