Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مواردی که دشمن جهت ضربه زدن به نسل امروز از آن بهره برده است، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مبتذل غربی است.

وی، تصریح کرد: از این ‌رو برگزاری جشنواره و برنامه های با موضوعات فرهنگی و قرآنی جهت تبیین مسائل فرهنگی و آشنایی بیشتر بافرهنگ اسلامی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری مکی، افزود: برای مقابله با تهاجمات فرهنگی استفاده از پتانسیل جشنواره ها و ترویج آموزه ها و معارف دینی با کار فرهنگی باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و بسیاری از پیامبران و امامان برای معرفی و ترویج آموزه های دینی از آثار هنری، نمایشی استفاده می کردند، افزود:حضرت محمد صلی الله علیه و اله برای معرفی حضرت علی (ع) برای نبوت که یکی از مهمترین رسالت های ایشان بود از حالت نمایشی استفاده کرد تا ماندگاری و اثرگذاری بهتری داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در دین مبین اسلامی منبع غنی و کاملی از آموزه‌ها برای سعادت انسان‌ها وجود دارد، از این‌ رو ترویج معارف اسلامی در غالب کار فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های جشنواره فرهنگی و قرآنی است که امسال برای اولین بار در استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی، اظهار داشت: زمانی که مباحث دین در قالب کار هنری بیان شود اثر گذاری، ماندگاری و جذابیت بیشتری دارد و به ویژه با تصویر سازی برای نسل جدید آینده آیات و معارف بر دل و ذهن می نشیند.

وی عنوان کرد: امروزه که دشمن با فیلم های مبتذل می خواهد افکار منفی خود را بر جامعه اسلامی پیاده کند، چرا ما نباید از ظرفیت هنر، فیلم و نمایش و آثار هنری در جهت ترویج معارف دینی و قرآنی خود استفاده نکنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با برگزاری این جشنواره ها برای جوانان و نوجوانان آموزه ها و معارف دینی و قرآنی را با تصویر سازی در ذهن آنان ماندگار کنیم تا شاید در اوج تهاجم فرهنگی دشمنان، همین کار هنری، نمایش و در قالب آثار جدید و جذاب چراغ راهی برای هدایت باشد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترویج فرهنگ حوزه علمیه خراسان شمالی قرآن مقابله با تهاجم فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • هنری که لاکچری شده!
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران