Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگیری تروریست‌های عامل جنایت جاده خاش، دیدار مردم استان آذربایجان شرقی با رهبری، تعیین منابع تامین پرداخت بدهی های دولت، تکمیل زنجیره نیروی دفاعی زیرآب با «فاتح» از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۹ بهمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  دستگیری تروریست‌های عامل جنایت جاده خاش، دیدار مردم استان آذربایجان شرقی با رهبری،  تعیین منابع تامین پرداخت بدهی های دولت، تکمیل زنجیره نیروی دفاعی  زیرآب با «فاتح» از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۹ بهمن است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فاتح» زنجیره نیروی دفاعی زیر آب ایران را تکمیل کرد

امیر دریادار «حسین خانزادی» شب گذشته (یکشنبه 28 بهمن ماه) مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود و با اشاره به الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش گفت: «پیش از انقلاب از دانش و فناوری زیردریایی برخوردار نبودیم. ورود زیردریایی به مجموعه نیروی دریایی ارتش به دهه هفتاد برمی گردد و از آن زمان با نحوه کاربری آنها آشنا شدیم.»

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «با توجه به اینکه به زیردریایی نیاز داشتیم مجموعه وزارت دفاع به این عرصه ورود کرد و به تدریج از دهه هشتاد کار ساخت زیردریایی های سبک را آغاز کردیم. از سال 1388 برنامه توسعه ای جدی برای نیروی دریایی در دستور کار قرار گرفت که این برنامه در حال پیشرفت است.»

 

هدف اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به خارج است/ در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضعیف بودیم

«محمدحسین فرهنگی» شب گذشته (یکشنبه 28 بهمن ماه) با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به فرارسیدن سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: «رهبری نه تنها در سال 92 بلکه چند سال قبل از آن هم در مناسبت های نامگذاری سالانه نیز بر حمایت از تولید و تلاش مضاعف و هر آن چیزی که ما را می تواند ما را به اقتصاد مقاومتی برساند تاکید کرده اند.»

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در آن چارچوبی که سیاست های آن ابلاغ شد 24 محور داشت، افزود: «3 محور آن اقتصادی و به عنوان پشتوانه اقتصادی مطرح است. هدف اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به خارج است اما این به معنای انزوا و استفاده نکردن از محصولات دیگران و بستن مرزها نیست بلکه ایجاد شرایطی است که نه تنها در شرایط تهدید بلکه در شرایط عادی نیز می تواند به شکوفایی کشور کمک کند.»

 

مجلس منابع تامین پرداخت بدهی های دولت در سال ۹۸را مشخص کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه  جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه۲۹بهمن ) مجلس شورای اسلامی و  در بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۸ در بند "الف"تبصره ۲ ، مصوب کردند، بدهی دولت به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیر دولتی از محل واگذاری اموال و دارایی‌های متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی به استثنای موارد مصادیق مندرج در اصل هشتاد و سوم قانون اساسی و مشمول واگذاری موضوع قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب ۲۵/ ۳/ ۱۳۸۷ و الحاقات بعدی از طریق جدول شماره "۱۸" این قانون قابل پرداخت است.

وکلای ملت در ادامه‌  و در  بند "ب" تبصره ۲ مقرر کردند،شرکت های در حال واگذاری در سال ۱۳۹۸ مشمول حکم ماده ۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (دو) می‌باشد.

 

تولید بنزین ایران به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می رسد

«حسن روحانی» رئیس جمهوری امروز دوشنبه ۲۹ بهمن فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس را افتتاح می کند تا ایران بتواند روزانه ۱۰۵ لیتر بنزین در روز تولید کند.

 

بنابراین گزارش، با تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور افزون بر تامین نیاز داخل، حدود ۲۰ میلیون لیتر نیز تفاوت تولید و مصرف در ۶ ماه دوم سال ایجاد می شود.

 

این در حالی است که فاز دوم پالایشگاه خلیج فارس در تیرماه با حضور روحانی افتتاح شد و با این پروژه روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شد.

 

فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، 10 اردیبهشت ‎ماه سال گذشته با حضور روحانی افتتاح شد.

 

شاهد موفقیت خاصی در اجرای اینستکس نبوده ایم

«بهرام قاسمی» در نشست خبری امروز خود با محکوم کردن حادثه تروریستی خاش گفت: امیدواریم این حادثه ها در مرزهای ایران و پاکستان به پایان برسد و دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به فشارهای آمریکا بر اروپا در حوزه اینستکس افزود: فشارهای آمریکا در این زمینه ادامه دارد و ما شاهد اراده جدی اروپا در ثبت اینستکس هستیم. اما شاهد موفقیت خاصی در اجرای این سار و کار نبوده ایم.

 

وی تاکید کرد: ثبت اینستکس ابتدای راه است و اجرای آن مهمتر است و انتظار می رود این تاخیرها پایان یابد و اروپا برای اینستکس جدیت بیشتری به خرج دهد. مردم و دولت ما صبر و تحمل شان تا حدی است و لازم است این موضوع با توان بیشتری پیگیری شود.

 

قاسمی با یادآوری اینکه مذاکرات میان ایران و اروپا در این خصوص برگزار شده است، اعلام کرد: این مذاکرات در هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

دیپلمات عالیرتبه کشورمان در ادامه به پیگیری مسائل مربوط به حادثه تروریستی خاش با پاکستان اشاره کرد و تصریح کرد: برای ما قابل قبول نیست که پاکستان نتواند از بروز چنین حادثه هایی از خاک خود جلوگیری کند. امیدواریم اسلام آباد با جدیت این مساله را پیگیری کرده و به امنیت مرزهای خود با ایران توجه بیشتری داشته باشد.

 

دستگیری تروریست‌های عامل جنایت جاده خاش

در پی دستور سردار سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری سریع و قاطع قرائن و سرنخ‌ها برای دستیابی به عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران امنیت کشور و ملت گردید، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به فضل الهی و با همت و تلاش‌های مجاهدانه نیروی زمینی سپاه، با پیگیری سرنخ‌ها توسط نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس این نیرو، شب گذشته طی عملیاتی سریع و مقتدرانه چندین خانه تیمی در سراوان و خاش که برخی عوامل جنایت اخیر در آن استقرار یافته بودند، شناسایی، متلاشی و تروریست‌های مستقر در آن دستگیر شدند.

 

این اطلاعیه افزوده است: در این عملیات موفق، سه تن از تروریست‌ها دستگیر و ۱۵۰ کیلوگرم مواد آماده انفجار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف گردید.

 

امریکا در حال ضعیف‌تر شدن است/مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از حرکت بزرگ و آگاهانه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نظام جمهوری اسلامی را در بهترین موقعیت و جبهه استکبار و در رأس آن امریکا را در ضعیف ترین شرایط دانستند و گفتند: مردم به‌ویژه جوانان و همچنین مسئولان باید با وقت‌شناسی و اقدام بهنگام، از ظرفیت های فراوان به منظور حل مشکلات کشور استفاده کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود با اشاره به راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال افزودند: من در بیانیه چند روز پیش از مردم ایران تشکر کردم اما آن تشکر خیلی کمتر و کوچکتر از حق ملت ایران است زیرا مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، کار بزرگی انجام دادند.


ایشان با اشاره به حضور پرحجم و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تأکید کردند: گزارشها و ارزیابی ها نشان می دهند، در اکثر شهرهای کشور حضور مردم نسبت به سالهای قبل، بیشتر و متراکم تر بوده است که با همه وجود از مردم سپاسگزاری می‌کنم.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگرچه دشمن در تبلیغات خود این حضور را کتمان و یا سعی در کوچک نمایی آن می کند، اما این واقعیت را می بینند و معنای این حضور عظیم مردمی را متوجه می شوند.


حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هر کشوری که مردم آن اینگونه در میدان حضور داشته باشند، از کِید و آسیب دشمن مصون خواهد بود، گفتند: حضور گسترده مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، در واقع یک حرکت سیاسی، امنیتی، انقلابی، آگاهانه و پر معنا بود و مردم همان شعار اصلی یعنی «مرگ بر امریکا» را که به معنای مرگ بر سلطه گری و توطئه گری و تجاوزگری و دست اندازی به حقوق ملتها است، سردادند.


ایشان افزودند: باید شکرگزار خداوند بود زیرا دلهای مردم به دست او است و در واقع خداوند متعال بود که مردم را به خیابانها آورد./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان اصفهان اردبیل شهید مدافع وطن استان بوشهر شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لژیونرهای ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتسال پالما اسپانیا با شکست بارسلونا قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش مشرق، تیم فوتسال پالما در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بارسلونا رفت که این دیدار با نتیجه ۵-۱ به سود پالما به پایان رسید و این تیم برای دومین سال متوالی قهرمان اروپا شد.

پالما ابتدا با یک گل عقب افتاد اما در ادامه با توانست دو گل به ثمر برساند و نیمه نخست را برنده به رختکن برود. در نیمه دوم پالما موفق شد ۳ گل را به ثمر برساند تا با پیروزی ۵ بر یک قهرمان اروپا شود.

در این دیدار مسلم اولادقباد برای تیمش دقایقی به میدان رفت اما حسین طیبی این دیدار را به علت مصدومیت از دست داده بود.

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • مدیر عامل کافه بازار: بازار طی ۲ ماه ۲۰۰ میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است
  • تصادف زنجیره‌ای در جاده مشهد (فیلم)
  • غیبت ستاره خط دفاعی فولاد مقابل استقلال
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • آیندهوون فاتح لیگ هلند شد
  • لژیونرهای ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا