Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:32:52 GMT

ایلام-حمیل؛ مسیری نیازمند اصلاح و مرمت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۷۶۷

ایلام-حمیل؛ مسیری نیازمند اصلاح و مرمت

مسیر ایلام-حمیل از جمله مسیرهای منتهی به استان ایلام نیازمند اصلاح و مرمت برای تردد ایمن و راحت است. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, در عصر کنونی یکی از پیش فرضهای واجب برای توسعه هر منطقه ای فارغ از وسعت و جمعیت منطقه وجود راه های ایمن و استاندارد است, موضوعی که در استان ایلام به دلیل برخی عقب ماندگی ها از قطار توسعه, ضروری تر به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از مسیر کرمانشاه به سمت ایلام و یا حتی از سمت خوزستان به ایلام گذری کرده باشید به خوبی می توان بر این ادعا که مسیرهای منهتی به استان از وضعیت کیفی خوبی برخوردا نیستند، صحه گذاشت.

خبرنگار تسنیم که در روزهای گذشته از مسیر ایلام به کرمانشاه مسافرت کرده در گفت و گو با رانندگانی که از این مسیر تردد داشته اند شنونده نارضایتی و انتظار بیشتر از مسئولان برای بهبود و مرمت این مسیر شد.

یک راننده ایلامی در این زمینه اظهار داشت: پیچ های تندی که در مسیر خروجی ایلام به سمت کرمانشاه قرار گرفته, به ویژه پیچهایی که تا تونل آزادی در مسیر قرار دارند بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: داخل تونل نیز نیازمند اقداماتی برای ایمن سازی بیشتر است تا احتمال ریزش دیواره ها را کمتر و کمتر کند, همچنین آسفالت این مسیر نیز دارای چاله چوله هایی است که باید مرمت شود.

راه ارتباطی ایلام به مهران به مدت 7 روز مسدود شدایلام| با اعتبار 40 میلیارد ریال محور ایلام به ایوان چهار خطه می‌شودلرستان| پروژه چهار خطه و کمربندی بخش ویسیان تعیین تکلیف شود

یکی دیگر از رانندگان که از تهران به سمت مرز مهران  بارگیری کرده بود در این زمینه گفت: با توجه به اینکه این مسیر دارای تردد زیاد وسایل نقلیه است حتماً باید در خصوص چهارخطه کردن همه مسیر اقدام لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در شب ها این مسیر در برخی نقاط دارای نقطه دید کم است و این موضوع می تواند برای رانندگان و سرنشینان آنها خطرآفرین  باشد گفت: البته موضوع زمان نیز برای برخی رانندگان وسایل نقلیه سنگین که برای مرز مهران بارگیری کرده اند نیز اهمیت دارد و اصلاح این مسیر می تواند کمک زیادی به این موضوع نیز داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این خصوص عقیده دارد که به زودی این مشکلات با چهارخطه شدن محور حمیل-کرمانشاه مرتفع و تردد در این مسیر راحت تر و ایمن تر خواهد شد.

چهارخطه شدن محور ایلام-حمیل در دستور کار است

کاظمی در پاسخ به پیگیری خبرنگار تسنیم در این خصوص اظهار داشت: محور ایلام- حمیل در حوزه استحفاظی استان ایلام به زودی چهارخطه خواهد شد.

وی گفت: از میدان ارغوان خروجی شهر ایلام تا انتهای حوزه استحفاظی استان 57 کیلومتر است که از این مقدار 19 کیلومتر چهار خطه شده و زیر بار ترافیک قرار دارد و 13 کیلومتر دیگر نیز با اعتبار 50 میلیارد تومان در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: سه کیلومتر واریانت جایگزین تونل آزادی با برآورد اولیه 110 میلیارد تومان و 13 کیلومتر از تقاطع سرابله تا پلیس راه شباب با برآورد 40 میلیارد تومان در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی استان برای چهار خطه شدن قرار دارد که در آینده نزدیک فراخوان مناقصه این دو قطعه برگزار خواهد شد.

کاظمی افزود: 9 کیلومتر دیگر تا انتهای حوزه استحفاظی استان و 30 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه تا سه راهی حمیل- کرمانشاه- ایلام باقی خواهد ماند که این قسمت ها در دست مطالعه قرار می گیرد.

امید است مردم استان در زمان کوتاهی شاهد حل این مشکلات در این مسیر و البته همه مسیرهای استان بوده تا کمتر شاهد حوادث منجر به فوت و خسارت در این مسیرها باشند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست‌ها صحت ندارد، گفت: حفره‌ای که در بارندگی‌های اخیر در تقاطع ایرانشهر ایجاد شده، در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بود.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند، از شرکت آب و فاضلاب هم خواست به این مهم تاکید بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان عنوان کرد: بخشی از کسبه و ساکنان اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیر و جانی نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد بر همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای اصلاح این وضعیت تاکید کرد و افزود: شهرداری منطقه تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که خوشبختانه امسال هیچیک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شده است و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

کد خبر 6097672

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد