Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد نشان مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر آبادان با همکاری موزه وین، شهرداری وین، مرکز فرهنگی اتریش در ایران، دفتر صدراعظم اتریش و حمایت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و سازمان منطقه آزاد اروند،  نمایشگاه"اتو واگنر؛ شهر بی‌انتها" با حضور و سخنرانی سفیر اتریش در ایران و گلمر خطیبی استاد دانشگاه وین، در محل موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نمایشگاه آثار معماری"اتو واگنر" از مجموعه آثار موزه وین اتریش در ساختمان دوم موزه‌ی هنرهای معاصر آبادان، برگزار خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه  74 اثر از مجموعه پروژه‌های"اتو واگنر" معمار مشهور اتریشی با عنوان"شهر بی‌انتها" در محل موزه هنرهای معاصر آبادان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می شود.

نشان با اشاره به اینکه این نمایشگاه چهارشنبه یکم اسفندماه ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می شود، افزود: "اتو واگنر" از معماران برجسته اروپایی قرن نوزده و آغاز قرن بیستم به شمار می‌رود که ساختمان‌های او امروز از مهم‌ترین نمونه‌های معماری در دوره تحول معماری از تاریخ گرایی به سوی مدرنیسم به شمار می‌آیند.

او بیان کرد: واگنر نخستین کسی بود که در پشتیبانی از" هنر معماری" جدید که اساس آن عملکرد، ساختار و مصالح است، ایستاد و با قاطعیت"زندگی مدرن" را به عنوان مدل انتخاب کرد.

مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان اضافه کرد: واگنر علاوه بر مجموعه‌ها و عمارت‌هایی که ساخت، سیستم قطار شهری وین را طرح و اجرا کرد و همچنین به طراحی مبلمان و به معماری داخلی پرداخت. به همین مناسبت بخشی از نمایشگاه بزرگی که موزه وین برای بزرگداشت اتو واگنر نگهداری می‌کند، در موزه آبادان به نمایش گذاشته می‌شود.

نشان در پایان عنوان کرد: هم زمان با این نمایشگاه، با هم‌کاری واحد جغرافیایی معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند، همایشی با حضور متخصصان ایرانی و اتریشی در مورد تحولات شهری و اثر مدرنیزم در معماری و شهرسازی نیز برگزار می شود.

لازم به ذکر است که موزه‌  هنرهای معاصر آبادان آذر ماه 1382 با ابتکار دکتر خسرو نشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت خوزستان، در یک مجموعه فرهنگی تفریحی موسوم به پارک بازسازی افتتاح شد. تجهیز و مدیریت این موزه را مؤسسه هنرهای تجسمی کشور وابسته به موزه هنرهای معاصر تهران عهده دار شد. مجموعه آثار موجود در این موزه را نیز همین مؤسسه خریداری کرد. این موزه در حال حاضر حدودا دارای 70 اثر هنری شامل تابلوهای نقاشی بزرگان کشور است.

به این ترتیب نمایشگاه "اتو واگنر؛ شهر بی‌انتها " چهارشنبه هفته جاری یکم اسفندماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۳۰ در محل موزه هنرهای معاصر آبادان(جنب پارک بازسازی، خیابان بهمن یک) افتتاح می شود و تا پنجم اردبیشهت‌ماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند موزه هنرهای معاصر آبادان آبادان و خرمشهر موزه هنرهای معاصر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در شیروان افتتاح شد.

نمایشگاه موزه عبرت برای تبیین جنایات ساواک و آشنایی شهروندان با اقدامات غیر انسانی رژیم طاغوت در شیروان برپا می شود. 
 
این نمایشگاه در محل مصلای شیروان از جمعه آماده بازدید شهروندان است.

کد خبر 6095550

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • بازی تیم قعرنشین لیگ حماسی شد! (عکس)
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد