Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@22:02:02 GMT

ارتباط سرگیجه با مصرف زیاد سدیم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۰۲۴

ارتباط سرگیجه با مصرف زیاد سدیم

رکنا: مصرف زیاد سدیم می تواند موجب افزایش سرگیجه شود.

مطالعات نشان می دهد مصرف بیش از اندازه سدیم می تواند موجب ایجاد سرگیجه شود.

 سرگیجه به هنگام ایستادن ناشی از اُفت فشارخون بوده و در بین افراد بزرگسال وضعیتی شایع است.

معمولا مصرف سدیم بیشتر به عنوان راهی برای پیشگیری از سرگیجه به هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته به ایستاده توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما محققان مرکز پزشکی بث ایزرئیل بوستون، برخلاف این توصیه، دریافته اند که مصرف بیشتر سدیم موجب افزایش سرگیجه می شود.

«استفن جوراسچک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما در تناقض کامل با افزایش مصرف سدیم به منظور درمان سرگیجه خفیف است.»

با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر برای فهم نقش سدیم و همچنین رژیم غذایی بر سرگیجه تاکید دارند.

در این مطالعه، محققان تاثیرات سه میزان متفاوت سدیم (۱۵۰۰، ۲۳۰۰ و ۳۳۰۰ میلیگرم در روز) را بر فشارخون شرکت کنندگان به مدت چهار هفته بررسی کردند.

درحالیکه تحقیقات نشان داد میزان کمتر سدیم منجر به کاهش فشارخون می شود، اما مشخص شد میزان کمتر آن موجب سرگیجه نمی شود.

 برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی پزشکی رژیم غذایی سرپرست تیم تحقیق تلگرام افزایش عکس جوان قتل زن تهران زاهدان فیلم دستگیر شد تجاوز مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا

متخصص چشم‌پزشکی با اشاره به افزایش سرطان‌های سطح چشم، از تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا پیمان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن‌ها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: چشم عضو بسیار مهمی در بدن است که عملکرد و نقشی حائز اهمیت در بدن دارد، در واقع چشم برقرارکننده ارتباط افراد با پیرامون است که اطلاعات بسیار زیادی را از محیط را از طریق بینایی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه چشم عضوی بسیار ظریف و حساس است که می‌تواند به راحتی متحمل آسیب شود، افزود: هنگامی که افراد به صورت مداوم با مواد سمی در ارتباط باشند، مشکلات و آسیب‌هایی متوجه چشم آن‌ها خواهد شد که ارتباط بعضی از این آسیب‌ها با آلودگی هوا به اثبات رسیده و بعضی دیگر بر پایه فرضیات است و علم در این زمینه هنوز تکمیل نشده است.

متخصص چشم‌پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: افراد مبتلا به گلوکوم یا آب‌سیاه با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا شاهد تشدید بیماری خود خواهند بود، همچنین بیماری دیابت تأثیر اثبات‌شده‌ای بر شبکیه چشم دارد و آلودگی هوا بر تشدید دیابت افراد نیز تأثیرگذار است.

پیمان ادامه داد: مشکلات سطح چشم از جمله حساسیت، سوزش، خارش و عوارض خشکی چشم نیز با قرارگیری در معرض آلودگی هوا تشدید می‌شود و با تجربه روزهای آلوده، افراد درگیر با مشکلات مذکور علائم شدیدتری را تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌هایی از جمله آب مروارید نیز با سموم ارتباط دارند، گفت: به‌طور کلی قرارگیری در معرض سموم منجر به تشدید بعضی علائم و بروز زودتر آن‌ها می‌شود و طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر شاهد شیوع بیشتر بعضی بیماری‌های مرتبط با چشم از جمله سرطان‌های سطح چشم بوده‌ایم.

متخصص چشم‌پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تأثیراتی که آلودگی هوا بر سلامت افراد می‌گذارد بر هیچ فردی پوشیده نیست، اضافه کرد: به‌طور قطع نمی‌توان اعلام کرد که افزایش سرطان‌های سطح چشم به دلیل آلودگی هوا بوده است، اما طی سال‌های اخیر تنها عاملی که تشدید شده است، آلودگی هوا و در معرض سموم محیطی قرار گرفتن به‌شمار می‌رود.

کد خبر 751413

دیگر خبرها

  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • سرگیجه با آمار تورم