Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@21:30:50 GMT

مردان در حوزه سلامت، مظلوم هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۰۸۵

مردان در حوزه سلامت، مظلوم هستند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در حوزه سلامت، مردان مظلوم واقع شده‌اند.

به گزارش ایسنا، پرویز قزلباش در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، با اشاره به هفته ملی سلامت مردان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلی که در رابطه با سلامت مردان وجود دارد این است که مردان به سلامت خود توجه ندارند و در مراجعه به مراکز جامع سلامت مشکل اصلی مردان هستند و بحث سلامت مردان همواره مغفول واقع شده و مردان در بحث سلامت مظلوم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در ایام دهه‌فجر ۵۲ پروژه برای افتتاح توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شد که این پروژه‌ها در حال حاضر در حال ارائه خدمات هستند ولی افتتاح رسمی این پروژه‌ها به هفته سلامت موکول شد.

وی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی بهداشت محیط در استان خبر داد و افزود: مبحث آلاینده‌ها، بحثی است که همواره در استان زنجان مطرح می‌شود و این مسئله در رابطه با واحدهای سرب و روی استان همواره مورد توجه و تاکید جامعه است.

قزلباش با اشاره به نزدیک بودن چهارشنبه سوری، تصریح کرد: برای مدیریت بهتر این روز در حوزه سلامت باید راهکارها و ایده‌های جدید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین لازم به ذکر است که در سند تغذیه و امنیت غذایی استان تدوین شده و در جلسات آتی ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به مشاغل خانگی، یادآور شد: در رابطه با این بحث باید نحوه تعامل و حمایت از صنایع غذایی به خصوص برای بانوان مطرح است که باید برای نظارت و سلامت مواد غذایی مورد استفاده، راهکارهایی تعریف شود.

در ادامه این جلسه، معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، در رابطه با سند تغذیه و امنیت غذایی، اظهارکرد: در ابتدا سند تغذیه و امنیت غذایی استان در سال ۹۴ تدوین شده بود که سپس مقرر شد که این سند مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرد.

محمدرضا صائینی ادامه داد: در حال حاضر بازبینی سند تغذیه و امنیت غذایی استان آغاز شده و مباحث اصلی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و امیدواریم که بازبینی سند تا موعد مقرر پایان یابد و برش‌های شهرستانی آن نیز تهیه شود.

در ادامه، معاون اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: در راستای اجتماعی سازی سلامت، کانون‌های سلامت محله تشکیل شد تا مشکلات مردم احصا شود و به مسئولان ابلاغ شد تا مشکلات احصا شده، حل شود. اگر نقش مردم پررنگ‌تر شود، مشارکت فعالانه و ساختارمندانه تری خواهیم داشت و وقتی مشارکت فعال باشد، حرکت‌ها با توان بیشتری پیش می‌رود.

مقتدا شعوری ادامه داد: با کمک‌های مردمی توان انجام کار توسط بخش‌های مختلف بیشتر می‌شود و از آنجایی که مردم در انجام این کارها مشارکت داشته‌اند، حافظان خوبی برای این دستاوردها نیز خواهند بود؛ چرا که نیازهای آنان و نیز مشکلات‌شان توسط این اقدامات برطرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

کد خبر 6097217 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد