Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم‌صهیونیستی در اقدامی که تحلیلگران آن را در راستای آماده‌سازی جهت جنگ آینده قلمداد می‌کنند، پایگاه‌های ساحلی ارتش در سرزمین‌های اشغالی را تخلیه می‌کند.

سرویس جهان مشرق - اقدام رژیم صهیونیستی برای تخلیه تعدادی از پایگاه‌های نظامی و تاسیسات ارتش رژیم اسرائیل در امتداد سواحل فلسطین اشغالی از شمالی‌ترین مناطق تا جنوبی ترین بخش‌های فلسطین جنجال قابل توجهی را در اسرائیل به پا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم سرکردگان امنیتی رژیم صهیونیستی برای تخلیه این پایگاه‌ها در شرایطی دنبال می‌شود که ارزیابی‌های اسرائیل امکان وقوع جنگ در نتیجه اشتباه محاسباتی ارتش در اجرای عملیات «تقابل بین جنگ‌ها» در سوریه را بالا معرفی می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای تخلیه این پایگاه‌ها و تاسیسات نظامی اعلام کرده است. مطالب اعلام شده در اسرائیل مدعی است که تخلیه این پایگاه‌ها مرتبط با نیاز رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از اراضی برای احداث واحدهای صهیونیست‌نشین است، چرا که تل‌آویو امکان مصادره بیشتر اراضی مسکونی را در شرایط کنونی ندارد.

البته گزارش‌های موجود جدول زمانی تخلیه پایگاه‌های نظامی اسرائیل در سواحل دریای مدیترانه را مشخص نکرده، اما به نظر می رسد که مسایل امنیتی و نظامی در پشت پرده این تصمیم‌گیری قرار دارد. چرا که در سرزمین های اشغالی موضوعات و ملاحظات امنیتی همواره در صدر توجه‌ها قرار داشته و هرگز برای احداث واحد های مسکونی، پایگاه های نظامی تخلیه نمی‌شوند. علاوه بر اینکه صحبت از یک پایگاه محدود نیست، بلکه صحبت از مراکزی است که ده‌ها هزار متر زمین در اختیار دارند و هزینه‌های ساخت و ساز در آنها بالغ بر ۱۰ میلیون دلار است.

المیادین نوشت: به نظر می‌رسد انگیزه واقعی رژیم صهیونیستی از تخلیه این پایگاه‌های نظامی این است که این مراکز بخشی از سامانه فرماندهی و کنترل در هر جنگ احتمالی آینده در میان فرماندهان رژیم صهیونیستی هستند واحتمال آسیب آنها در جنگ احتمالی بالا است. بر اساس گزارش های رسانه های عبری زبان پایگاه هایی که قرار است تخلیه شوند، شامل پایگاه دریایی «زیکیم»، پایگاه هوایی «بلماخیم»، پایگاه دریایی «عتلیت»، و آکادمی صنایع نظامی و امنیتی «معهد داوود» است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد تخلیه این پایگاه‌ها در نتیجه اشراف اطلاعاتی و احتمال سقوط این پایگاه‌ها در نتیجه حمله نیروهای حزب‌الله لبنان یا مقاومت فلسطین است. پایگاه دریایی زیکیم در مجاورت نوار غزه قرار دارد و پیش از این و در جنگ سال ۲۰۱۴ جبهه عملیات ویژه‌ای برای نیروهای حماس به شمار رفته است. پایگاه هوایی بلماخیم نیز یکی از پایگاه های اساسی اسرائیل است که مساحت آن بالغ بر ۵ کیلومتر است و شامل بسیاری از بالگردها و هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی می‌شود. این پایگاه همچنین مرکز شلیک موشک هایی نظیر موشک های هوایی السهم و شافیت است.

نکته عجیب اینکه این پایگاه پیش از این برای انتقال هواپیماها و نیروهای نظامی مورد استفاده قرار گرفته و تصمیم به تخلیه این پایگاه به هیچ وجه نمی‌تواند مرتبط با نیاز سرزمین های اشغالی به اراضی موجود در این پایگاه باشد.

پایگاه دریایی عتلیت یکی دیگر از تاسیسات حساس رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که مقر یگان ویژه دریایی از جمله یگان شیطت ۱۳ است. این پایگاه در جنوب حیفا قرار دارد.

آکادمی معهد داود متعلق به شرکت صنایع امنیتی رافائل است که در خلیج حیفا مستقر است. بیشتر فعالیت‌های شرکت مذکور در همین پایگاه انجام می‌شود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب ارتش اسرائیل ارتش رژیم صهیونیستی اسرائیل اسراییل المیادین پایگاه های نظامی تل آویو رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی سرزمین های اشغالی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد

سازمان ملل هماهنگی با رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهر رفح در راستای تسهیل عملیات این رژیم در آنجا را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز امروز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سازمان ملل هرگونه هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح را رد کرده است.

این منابع آگاه اضافه کردند که سازمان ملل با آغاز عملیات در رفح مخالف است و از طرف ارتش اسرائیل این موضوع را تسهیل نخواهد کرد.

یک مقام آگاه به فایننشال تایمز گفت: (سازمان ملل) به اسرائیل می‌گوید که «این کار را نکن». آنها به نیابت از ارتش اسرائیل ارائه تسهیلات را ارائه نمی دهند.

این گزارش در حالی است که رژیم صهیونیستی برای تجاوز زمینی به شهر رفح که میزبان بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه است، آماده می‌شود.

هشدار هنیه به صهیونیست‌ها درباره رفح: آماده دفاع هستیمامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندروز 196 طوفان‌الاقصی|اصرار اسرائیل برای حمله به رفح

مقامات ارشد صهیونیستی مدعی شدند که هرگونه تهاجم نظامی در مقیاس وسیع به رفح تنها زمانی پیش خواهد رفت که «شرایط استراتژیک» از جمله هماهنگی با مصر و تخلیه غیرنظامیان به مناطق امن با سرپناه‌های موقت، آب، غذا و سلامتی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است