Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون آبخيزداري اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران گفت: بارش هاي رگباري که منجر به وقوع سيلاب مي شود، پايتخت و شهرهاي اطراف آن را تهديد مي کند و به همين منظور اجراي پروژه هاي آبخيز و آبخوان داري مورد توجه جدي قرار دارد.

حميد رضا زکي زاده عصر دوشنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در سال هاي اخير بارش هاي رگباري و ناگهاني در کن سولقان، اوشان فشم، پاکدشت و همچنين شهرستان هاي دماوند و فيروزکوه خسارات جاني و مالي وارد کرد که بايد با اجراي پروژه هاي آبخيز و آبخوان داري از تهديدات احتمالي اين بارش ها کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: بدليل تغييرات اقليمي به ويژه در فصل بهار اين بارش هاي ناگهاني روي مي دهد که همه ساله در استان تهران اين گونه بارش ها قابل پيش بيني است.
معاون آبخيزداري اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران ادامه داد: در فروردين ماه سال گذشته اين بارش هاي ناگهاني موجب خسارت در اراضي کشاورزي شهرستان دماوند و فيروزکوه شد و همچنين در سال 94 نيز بارش هاي ناگهاني و سيلاب در کن، اوشان فشم و پاکدشت موجب خسارات جاني و مالي شد.
زکي زاده، با اشاره به فعاليت هاي آبخيزداري و تأثير زياد آن در کاهش اثرات بحران ناشي از سيل نيز گفت: موضوع آبخيزداري و آبخوانداري يکي از راهکارهاي بسيار مؤثر در حل بحران اخير و خسارات ناشي از سيل در استان تهران است.
** 9 پروژه آبخيزداري در استان تهران به بهره برداري رسيد
وي تاکيد کرد: براي جلوگيري از سيلاب و بارش هاي ناگهاني امسال 9 پروژه آبخيز و آبخوان داري در شهرستان هاي مختلف استان تهران به بهره برداري رسيد.
به گفته زکي زاده، 7 پروژه آبخيز و آبخوان داري ديگر در حاشيه سدهاي لتيان و لار تا بهار سال آينده افتتاح خواهد شد.
به گفته وي؛ اين پروژه ها در حال حاضر از پيشرفت فيزيکي 90 درصدي برخوردار است که با توجه به بارش هاي برف و باران 10 درصد باقيمانده اين پروژه در فصل بهار تکميل مي شود.
معاون اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران خاطرنشان کرد: در مجموع با اعتباري بالغ بر 150 ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي، 16 پروژه آبخيزداري و آبخوان داري در استان تهران تا بهار سال آينده افتتاح خواهد شد.
وي تاکيد کرد: اين پروژه ها در قالب اقدامات مکانيکي شامل ايجاد سازه هاي سنگي- ملاتي، سنگي- گابيوني و ايجاد سامانه هاي پخش سيلاب و همچنين اقدامات بيولوژيکي شامل عمليات نهالکاري، بذرکاري، بوته کاري و کپه کاري انجام شده است.
زکي زاده، شهرستان هاي تهران، ري، شميرانات پاکدشت، ملارد، فيروزکوه و دماوند را بيشترين نقاط حادثه خيز در بخش وقوع سيلاب هاي ناگهاني اعلام کرد و گفت: بيشترين پروژه هاي آبخيز و آبخوان داري استان تهران در اين شهرستان ها اجرايي و عملياتي مي شود.
همه ساله در استان تهران وقوع سيلاب هاي ناگهاني قابل پيش بيني است که براي مقابله با اين حوادث پروژه هاي آبخيزداري در اين استان اجرايي و عملياتي شده است.
اين پروژه ها به منظور کنترل سيلاب، جلوگيري از فرسايش خاک و رسوب، تقويت سفره هاي آب زيرزميني و بهبود پوشش گياهي در استان تهران دنبال مي شود.
تهرام/7243//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران و و ضعیت سیلاب در استان مرکزی | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از این سیلاب در رودخانه ها در نقاط مختلف این استان را در ادامه می بینید.

کد خبر 849004 منبع: فارس برچسب‌ها استان مرکزی خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب در سبزوار 
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • بارش شدید باران و و ضعیت سیلاب در استان مرکزی | ویدئو