Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:39:33 GMT

چهار هزار و 300 رسانه غیرفعال در سطح کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۹۶۱۷

چهار هزار و 300 رسانه غیرفعال در سطح کشور وجود دارد

اهواز - ایرنا - مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 9 هزار و 300 رسانه از این اداره کل مجوز دریافت کرده اند که از این تعداد پنج هزار رسانه فعال هستند و بقیه به دلایل مختلف فعالیتی ندارند.

سید محمدرضا دربندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: از میان پنج هزار رسانه فعال، 2 هزار رسانه متعلق به پایگاه های خبری و خبرگزاری ها و سه هزار رسانه متعلق به نشریات مکتوب شامل روزنامه، هفته نامه، 2هفته نامه، فصل نامه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..است.
وی حمایت از رسانه ها را وظیفه وزرات ارشاد دانست و بیان کرد: بخشی از این حمایت برای مدیر مسئولان و صاحب امتیازان به صورت یارانه و اختصاص کاغذ است و بخش دیگر حمایت مربوط به خبرنگاران و مساله مهم آنها یعنی بیمه است که تلاش می‌شود تا جایی که امکان دارد بیمه خبرنگاران اعم از بیمه پایه و تکمیلی انجام شود.
مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش را دیگر مقوله مهم در حوزه خبر بیان کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در یک سال حداقل پنج بار اساتید خود را در حوزه های مختلف برای برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و برگزاری کلاس به شهرستان ها اعزام می کنیم.

** اجرایی نشدن قوانین مشاغل سخت برای خبرنگاران
وی در پاسخ به وضعیت سختی کار خبرنگاران ادامه داد: شغل خبرنگاری به عنوان شغل سخت شناخته شده اما هنوز قوانین مشاغل سخت برای این حرفه به اجرا در نیامده است که در تلاش برای تحقق این موضوع نیز هستیم.
دربندی با اشاره به تخلفات مطبوعاتی نیز گفت: نسبت به گذشته تخلف مطبوعات بسیار کم شده که یکی از دلایل آن، این است که اهالی مطبوعات به این حد از رشد و موقعیت رسیده اند که می‌دانند مصالح ملی را باید رعایت کنند.
وی افزود: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است برای همین پیش از این که اتفاقی افتد تذکراتی به مطبوعات می‌دهیم.
مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تذکرات و اقدامات پیشگیرانه موجب شدکه دریک سال گذشته تنها سه تذکر به مطبوعات درتهران وجود داشته باشیم.

** فعالیت یک هزار و 400 خانم مدیر مسئول در رسانه
وی درباره آمار تفکیکی خانم ها و آقایان حوزه خبر و رسانه بیان کرد: آماری از بانوان و آقایان حوزه خبر به تفکیک نداریم اما از میان سه هزار و 800 مدیر مسئول در کل کشور یک هزار و 400 مدیر مسئول خانم و بقیه آقا هستند.
دربندی ادامه داد: این رقم از مدیر مسئولان خانم، نسبت به آمار کشورهای دیگر قابل توجه است.
وی با اشاره به سرانه کاغذ در مطبوعات نیز بیان کرد: در طول سال برای کل نشریات کشور حدود 70 هزار تن کاغذ داده می شود.

** وضعیت لایحه نظام صنفی رسانه
مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به لایحه نظام صنفی رسانه بیان کرد: این لایحه مدت‌ها در هیات دولت و در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت و اظهارنظرها از سوی بخش های مختلف و اهالی رسانه درباره آن انجام شد؛ پس از تکمیل این لایحه، مجلس شورای اسلامی منتظر بود از سوی دولت برای آنها ارسال شود اما با توجه به وجود لوایح فوری و واجب تر برای دولت این امر انجام نشد.
وی افزود: در این راستا برخی اهالی رسانه که اکنون نماینده مجلس هستند،پیش قدم شدند و آن را به عنوان طرح در مجلس مطرح کردند که بدین منظور یک ماه پیش نیز جلسه ای در کمیسیون فرهنگی برای آن برگزار شد و اکنون منتظر هستیم پس از پایان بررسی بودجه، لایحه جامع نظام صنفی رسانه جزو طرح هایی باشد که در مجلس مطرح و آن را به بحث بگذارد.
دربندی، در خصوص وضعیت صفحه های خبری که در شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام فعالیت می کنند نیز گفت: آنچه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده وضعیت رسانه های دارای مجوز است وفعالیت و ساماندهی شبکه های اجتماعی برعهده شورای عالی فضای مجازی است.
مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در سومین جشنواره مطبوعات خوزستان روز دوشنبه به این استان سفر کرد.
7164/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه لايحه صنفي رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا