Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:27:14 GMT

معصومه ابتکار: آرمان انقلاب تغییر نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۳۴۵

معصومه ابتکار: آرمان انقلاب تغییر نکرده است

معاون رئیس جمهور ایران در امور بانوان در گفت‌وگو با یک نشریه انگلیسی گفت که از لحاظ آرمانی، انقلاب اسلامی ایران تغییری نکرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور ایران در امور بانوان و خانواده در گفت‌‌وگو با نشریه انگلیسی تایمز که چند روز قبل صورت گرفته، به اظهار نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه ابتکار در این مصاحبه درباره مواضع اصلاح‌طلبانه خود گفت: «فکر می‌کنم از لحاظ آرمان‌های انقلابی، تغییری صورت نگرفته است.»

وی در ادامه مدعی شد که انقلاب در برآورده کردن آرمان‌های برخی ایرانی‌ها به ویژه «بانوان» نقصان‌هایی داشته است.

تایمز نوشت: خانم ابتکار که اینک 58 ساله است، در سن 19 سالگی به مدد تسلط به زبان انگلیسی علیه آمریکا صحبت می‌کرد، اما با گذشت زمان به یکی از طرفداران روابط با غرب و اصلاحات در ایران که از نظر او روح واقعی انقلاب هستند، مبدل شده است.

معصومه ابتکار در زمینه پوشش اسلامی بانوان ایرانی گفت: «استفاده از زور معقول نیست و کارایی ندارد. ما همواره بر پوشش اسلامی تاکید داریم، اما این حجاب، تنها بخشی از اسلام است.»

به نوشته تایمز، خانم ابتکار در این مصاحبه با اعمال محدودیت بر مخالفان نظام (فتنه گران 88) مخالفت کرد و گفت: «نگرانی‌های امنیتی نباید حقوق شهروندی را نقض کنند. اسلام از حقوق بشر حمایت می‌کند.»

وی همچنین در باره ماجرای گروگانگیری و ذکر معیارهای دوگانه آمریکا گفت: «شما باید این رویداد را در بطن ماجرای انقلاب ببینید. دانشجویان فکر می‌کردند اشغال سفارت ارسال پیامی به جهان است و سپس برخی می‌آیند و به آنها می‌گویند که خارج شوند، اما این بحران 444 روز طول کشید.»

ابتکار در بخش دیگر این گفت‌‌وگو اظهار داشت، انقلاب ایران بسیار آرمان‌گرایانه بود اما زندگی برای بسیاری از مردم ایران به شکل دیگری رقم خورد.

وی افزود که ایران با فشارهای داخلی و خارجی مواجه است و از داخل اصلاح‌گرایان با تندروها در جدل هستند و از بیرون نیز خصومت‌های آمریکا و تحریم‌های این کشور وجود دارند.

معاون رئیس جمهور ایران در خاتمه این گفت‌‌وگو درباره سیاست‌های ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، تصور دولت ترامپ مبنی بر تسلیم شدن مردم ایران برابر جنگ اقتصادی اشتباه است.

ابتکار اظهار داشت: «‌ایرانی‌ها برابر این تهدیدها تسلیم نمی‌شوند و آن‌ها مقاوم هستند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: معصومه ابتکار آرمان انقلاب اصلاحات فتنه گران 88 دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری ظهر سه شنبه در نشست با اعضای شورای شهر بندرعباس، با اشاره به ایام سالروز تأسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: وقتی اقدامات امام راحل (ره) را مرور می‌کنیم کارهایی معجزه وار را می‌بینیم به عنوان مثال تأسیس سپاه پاسداران حاکی از نگاه دوراندیشانه امام بود و امروز تأثیر این دوراندیشی را به وضوح می‌بینیم.

وی در بیان خاطره‌ای افزود: قبل از انقلاب مستشاران آمریکایی پایبند به هیچ اصولی در کشور نبودند و گاهی به حریم‌ها و حرمت‌ها تعدی می‌کردند از طرفی هم کسی جرأت نمی‌کرد با آن‌ها برخورد کند اما امروز به لطف الهی و رهبری امامین انقلاب، نظام ما به حدی از اقتدار رسیده است که اگر کسی جسارتی به منافع ایران اسلامی کند حتی اگر خارج از مرزها هم باشد تنبیه خواهد شد.

سردار سالاری با اشاره به ضرورت تأسیس تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه از ابتدای انقلاب برای خدمت‌رسانی به مردم شکل گرفت و در ۸ سال دفاع مقدس بهترین نیروهای خود را تقدیم کرد.

وی عنوان‌کرد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران فدایی شدن برای ملت ایران، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است و به هیچ وجه این نهاد منافع خود را دنبال نمی‌کند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تاکید کرد: اقداماتی که سپاه در عرصه نظام‌های بین‌الملل انجام داده است بی‌نظیر است و با رشادت‌های حاج قاسم و رزمندگان اسلام بلای خانمان سوز داعش از سر همه ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان دفع شد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: همه حاکمان جور و ظلم از آمریکای جنایتکار تا کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر دور هم جمع شده‌اند تا جنایات انسانی علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام دهند و نه تنها از این اقدامات اعلام برائت نمی‌کنند بلکه مدام صهیونیست‌ها را به ادامه جنایات تشویق کرده و به لحاظ مالی و اقتصادی حمایت می‌کنند.

سردار سالاری اذعان کرد: متأسفانه در داخل کشور بعضی‌ها قائل بودند که ما نیاز به دو مجموعه نظامی نداریم و باید یکی نیروهای نظامی را منحل کنیم از طرفی برخی‌ها دنیا را دنیای گفتمان می‌دانستند در حالی که امروز شاهدیم هیچ چیزی را در برابر مدعیان دروغین حقوق بشر نمی‌توان با گفتمان و دیپلماسی حل کرد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را به هم ریخت چرا که تا پیش از این حتی کسی جرأت نمی‌کرد در الفاظ چیزی به آمریکا و اسرائیل بگوید اما ایران به برکت نظام ولایی خودش در مقابل چشمان دنیا اراده خود را در مقابل صهیونیست‌ها به نمایش گذاشت.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خاطرنشان‌کرد: اراده خدا این بود که کل مردم دنیا شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را ببینند.

کد خبر 6086535

دیگر خبرها

  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • ابتکار جالب یکی از کارگران حاضر در دیدار با رهبر انقلاب
  • ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب
  • وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! | ویدئو
  • فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد