Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، سید امیرحسین علوی، رئیس شورای شهر رشت امروز، 29 بهمن ماه در مراسم تجلیل از سه مادر شهید که تنها فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده بودند، یاد شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: امشب شورا میزبان خانواده معزز شهدا بوده و عطر شهدا فضای این سالن را عطرآگین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تک فرزند بودن شهدای یادشده، اظهار کرد: صبر و بزرگی و متانت و عزت نفس خانواده شهدا ستودنی است که با بذل جان عزیزترین فرد خود، دین خود را به نظام ادا کرده اند.

علوی به تفاهم نامه شهرداری با کنگره هشت هزار شهید استان گیلان اشاره کرد و متذکر شد: خاطرات شفاهی خانواده های شهدای رشت در حال تدوین است.

احمد رمضانپور، عضو شورای شهر رشت نیز، عنوان کرد: این انقلاب مدیون تلاش های همه مبارزین و انسان هایی است که در شرایط غربت در رژیم گذشته مبارزه کردند و برای حفظ نظام در جبهه ها حضور یافتند.

وی تاکید کرد: شهدا بزرگترین سرمایه یعنی جان خود را در طبق اخلاص نهادند و بنده در جبهه ها شاهد بودم که چگونه بزرگوارانه این عزیزان تنها به فکر خدمت بودند.

رمضانپور با اشاره به حوادث عملیات بستان، خاطرنشان کرد: ما مسئولان نوکر این مردم هستیم و باید به مردم خدمت کنیم. امیدوارم این خون های شهدا باعث شود ما به خودمان بیاییم، زیرا حیات و ممات شهدا الگوست و امیدوارم خائن به این شهدا نباشیم.

محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز در ادامه، متذکر شد: مادران شهید، یادگاران شهدا هستند که در شرایط سخت جنگ، باز به خانواده های دیگر قوت قلب می دادند.

وی بر لزوم تدوین خاطرات شفاهی خانواده شهدا تاکید و تصریح کرد: قدردانی و پاسداشت مقام شهدا، همسران، مادران و فرزندان شهدا، از وظایف مسئولان است و باید به هر نحو ممکن الگو بودن این خانواده ها را در جامعه تسری دهیم، زیرا در شرایط سختی قرار داریم و ملتمس دعای مادران شهید هستیم تا بتوانیم خدمتگزار خوبی باشیم.

محسن کاظمیان، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز، ضمن تقدیر از شورای شهر رشت جهت برپایی این جلسه معنوی، خاطرنشان کرد: توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تجلیل از خانواده های شهدا، از سوی شورای شهر قابل ستایش است.

وی افزود: این مادران شهید تنها فرزند شهید خود را تقدیم انقلاب کرده اند و از پنج خانواده باقی مانده، تنها سه مادر شهید به یادگار مانده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن شورای شهر رشت تجلیل از مادران شهدا خاطرات شفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با حضور در منزل سه خانواده شهید در قائم شهر ازفداکاری‌ها و استقامت و بردباری خاندان شهدا تجلیل کردند.

قاضی زاده هاشمی در این دیدار‌ها ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور به خانواده شهدا از نزدیک با مسائل و مشکلات و متقابلا از نظرات و دیدگاه‌ها و توصیه‌های خانواده‌های معظم شهدا به مسئولان و خادمان ملت آشنا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حضور و دیدار مدیران ستادی بنیاد شهید به استان‌ها برای رسیدگی و نظارت بر عملکرد این نهاد در استان‌ها و برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگران را از اهداف سفر ادواری خود و هئیت همراه به استان‌ها و شهرستان‌های کشور عنوان کرد.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده سه شهید بزرگوار، برادران سعید، سعادت و سیامک طبری و شهیدان غلامرضا وغلامعلی معلمی و شهیدعلیرضا بزرگی دیدار کردند.

در این دیدار‌ها خانواده معظم شهدا نیز با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه مسئولان به آرمان‌ها و تداوم راه شهدا در حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام و ارائه خدمات بی منت بیشتر به مردم تاکید کرد.

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر پدر شهیدان معلمی نیز در این دیدار از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست علاوه برضرورت توجه وخدمت رسانی به جامعه ایثارگران، اهتمام جدی به مسائل فرهنگی و ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران