Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- حميرا ريگي سفير ايران در برونئي گفت که اميدوارم بتوانم به عنوان يک زن مسلمان ايراني نماينده شايسته اي براي جمهوري اسلامي باشم.

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار سياسي ايرنا، ريگي در مراسم نکوداشت خود به عنوان نخستين بانوي سفير سيستان و بلوچستاني يادآورشد که خدا را شاکريم چهلمين بهار انقلاب، پيروزي انديشه و خرد بر جهل و ناداني و برآمدن خورشيد تابناک حق و پاکي بر گستره ايران عزيزمان را برخلاف نقشه شوم دشمنان نظام و اسلام سپري کرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفير کشورمان در برونئي افزود: دولت جمهوري اسلامي به ويژه وزارت امور خارجه دولت تدبير و اميد به زيبايي هديه چهل سالگي انقلاب را با انتصاب يکي از فرزندان ديار پهناور، ولايتمدار و وطن دوست سيستان و بلوچستان به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب و قانون اساسي دادند و مراتب تقدير و تشکر را از اين اعتماد مي نمايم.
ريگي ادامه داد: مهمترين هدف برگزارکنندگان اين همايش تکريم از اين اعتماد دولت حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني و وزارت امور خارجه بوده است و ان شاالله بتوانيم اين اعتماد را ارج نهاده و به عنوان يک زن مسلمان ايراني نماينده شايسته اي براي جمهوري اسلامي باشيم.
سفير کشورمان در برونئي افزود: صادقانه بگويم اگر توفيقي در تمام طول خدمت حاصل شده است اين منحصر به شخص من نيست، امروز خيلي از بزرگواران و اساتيد خودشان آغازگر تحول در استان سيستان و بلوچستان بودند و زمينه‌ساز حضور اقوام و مذاهب اسلامي در سطح ملي هستند.
ريگي گفت: اگر موفقيتي حاصل شده منحصر به شخص من نبوده بلکه حاصل خرد جمعي، حمايت‌هاي همه جانبه همه ارکان نظام جمهوري اسلامي و پشتيباني بي دريغ مردم بوده است.
سفير ايران در برونئي يادآور شد: حمايت، پشتيباني و همراهي شما امروز زمينه اعتماد دولت کريمه نظام جمهوري اسلامي به بنده در سنگر ديگري را فراهم کرد و من لازم مي بينم از برکت خون شهدا و نگاه بلند امام راحل به جامعه زنان و همچنين رئيس جمهوري محترم و وزير امور خارجه تشکر کنم.
وي افزود: دستيار ويژه رئيس جمهوري که انصافا خيلي از اقوام و مذاهب شاهد زمينه سازي و نقش آفريني او بودند به زيبايي دين خود را ادا کردند.
ريگي ادامه داد که از استاد خوبم معصومه ابتکار که اسوه و الگويي از زن مسلمان ايراني بودند تشکر مي کنم. اگر او نبود امروز ريگي ها هم نبودند. ابتکار در ابتداي انقلاب با حضور و نقش آفريني خود باعث شد امروز اين جرات به دختران سرزمينم داده شود که بتوانند در عرصه هاي مختلف نقش آفريني کنند.
وي به سوابق خود در وزارت کشور اشاره کرد و گفت که انشاالله بتوانيم به عنوان يک وزارت کشوري، همکار خوبي براي وزارت امور خارجه باشيم و زمينه اعتمادها را فراهم کنيم.
ريگي افزود: افتخار مي کنم که بگويم رهبر معظم انقلاب امروز اميد جهان اسلام هست.
سفير ايران در برونئي يادآورشد: امروز بر خود مي باليم که نخبگان و فرهيختگان توانمند سيستان و بلوچستان يکي پس از ديگري شکوفا مي شوند و جزو مديران برتر ملي قرار مي‌گيرند.
وي ضمن قدرداني از اقدام هاي مرکز گفتمان صلح براي همه گفت که در آذرماه يازدهمين مجمع اجلاس حقوق بشري سازمان ملل در ژنو برگزار شد و مرکز گفتمان صلح مظلومانه در اين نشست شرکت و يک تنه از ايران اسلامي دفاع کرد.
ريگي ادامه داد: در آن زمان با وجود اتفاقاتي مثل ماجراي قتل جمال خا‌شقچي روزنامه نگار منتقد سعودي يا جليقه زردها در فرانسه تمام حاضران بر عليه ايران بودند و از نقض حقوق بشر در ايران سخن مي گفتند اما محمد رئوف قادري به نمايندگي از مرکز صحبت کرد و همه نگاه‌ها را نسبت به ايران تغيير داد.
سفير ايران در برونئي افزود: هر کدام از ما در جايگاه خودمان مي توانيم ايران‌هراسي را که بر عليه ما به راه افتاده به ايران شناسي و ايران دوستي تبديل کنيم و فرهنگ و تمدن غني خود را به جهانيان صادر کنيم.
همچنين در اين مراسم علي يونسي مشاور رئيس جمهوري در امور اقوام و اقليت هاي مذهبي به نمايندگي از رئيس جمهوري و دولت از برگزار کنندگان اين مجلس قدرداني کرد و گفت: وقتي رئيس جمهوري اين مسئوليت را به من واگذار کرد، نخستين جايي که مراجعه کردم وزارت امور خارجه بود و به محمدجواد ظريف وزير امور خارجه گفتم مي دانم رئيس جمهوري به همه وزرا دستور داده است. از وي خواهش کردم در هيات دولت ابلاغ کنند که براي رفع تبعيض هاي تحقيرآميز در کشورمان بايد شجاعانه توهمات و تخيلات را از بين ببرند و انتصاب هاي مهمي در همه عرصه ها داشته باشند. همانجا از ظريف قول گرفتم و او قول 5 نفر را دادند و تا حالا به دو نفر از آنها عمل کرده است.
وي افزود: به استناد دستور رئيس جمهوري، افرادي که معرفي کردم و اميدوارم در مابقي عمر دولت يک يا دو درصد اقدام و قدم هاي بهتري برداشته شود.
مشاور رئيس جمهوري در امور اقوام و اقليت ها اظهار داشت: بايد از علي اوسط هاشمي استاندار پيشين سيستان و بلوچستان سپاسگزاري کنم که شجاعانه عمل کرد و در منطقه خود اين سد و تابو را شکست تا ديگران هم جرات کنند عمل کنند.
وي ادامه داد: اميدوارم به زودي خبرهاي مهمتري را بشنويد. ما بايد اين فضا را به رئيس جمهوري و دولت منتقل کنيم تا کار ارزشمند آنها را يادآوري کنم.
يونسي تاکيد کرد: ريگي نماينده دولت در يک شهر بود و از اين پس نماينده همه مردم ايران، دولت، استان سيستان و بلوچستان و به ويژه نماينده همه بانوان ايران است.
همچنين زهرا اربابي معاون توسعه منابع انساني سازمان برنامه و بودجه کشور در اين مراسم با تسليت شهادت مرزبانان و اعلام انزجار از عمليات تروريستي محور خاش - زاهدان گفت: در برهه اي از زمان قرار داريم که نگاه ويژه اي به سرمايه انساني سيستان و بلوچستان شده است.
وي با سپاسگزاري از دولت تدبير و اميد براي ايجاد فضاي مناسب براي ديده شدن زنان توانمند و استفاده از آنان براي سطوح مديريتي، خاطرنشان کرد: اگر هاشمي استاندار پيشين سيستان و بلوچستان اين دريچه را براي زنان استان باز نمي کرد، مديريت 76 زن در اين استان مقدور نمي شد.
معاون توسعه منابع انساني سازمان برنامه و بودجه کشور يادآور شد: اگر جامعه اي که مي خواهد به سوي توسعه حرکت کند، تعالي انسان و کاهش نابرابري را در نظر نگيرد به موفقيت دست نخواهد يافت. زنان ديگر نمي توانند عوامل نامرئي در فرايند محسوب شوند. نقش آفريني و توانمند سازي زنان مي تواند در موفقيت دولت هاي در حال توسعه مفيد باشد.
وي خطاب به ريگي گفت: ما تعهد نانوشته با زنان جامعه داريم و اميدوارم همچنان در کشور برونئي بدرخشيد.
اربابي در پايان گفت: اگر به زنان ايران فرصت داده شود، مي توانند دنيا را تحت تاثير قرار دهند.
به گزارش ايرنا، مراسم نکوداشت حميرا ريگي، نخستين بانوي سفير سيستان و بلوچستاني شامگاه دوشنبه به کوشش انجمن فرهنگي سيستان و بلوچستاني هاي مقيم تهران با حضور جمعي از شخصيت هاي سياسي و محلي در تالار ايوان شمس تهران برگزار شد.
ريگي دومين زني است که پس از «مرضيه افخم»، به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران در برونئي انتخاب شده است.
اين برنامه با حضور معصومه ابتکار، شهربانو اماني، مهناز افشار، ولي الله شجاع پوريان، عباس عراقچي، علي اوسط هاشمي، ايرج افشار و سيد محمود حسيني و... برگزار شد.
شبد**2021**1953**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های این شهر بستری است، عیادت کرد

به گزارش ایسنا، «منصور آیرم» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت به همراه اعضا این سرکنسولگری روز جمعه از «سید ابوالحسن میرواحدی» از پیشکسوتان ورزش و رئیس اسبق فدراسیون کشتی که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های شهر فرانکفورت بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد، عیادت کرد.

سرکنسول ایران در فرانکفورت در این عیادت، ضمن ابلاغ سلام و الحوالپرسی وزیر امور خارجه و جامعه ورزشی کشورمان به این قهرمان کشتی ایران که در دهه ۶۰ ریاست و دبیری فدراسیون کشتی را عهده دار و نایب پهلوانی و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در کارنامه خود دارد، در جریان آخرین وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی شفای عاجل مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان