Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ششمین و آخرین شب از سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «بانوان یاغلیق» و «کنسرت رخداد» هر کدام در دو سانس جداگانه در سالن فرهنگسرای نیاوران به اجرای قطعات موسیقی پرداختند.

به گزارش ایسنا، گروه موسیقی «بانوان یاغلیق» که تیر ۹۷ فعالیت خود را در بخش موسیقی مقامی قشقایی شروع کرده‌اند و اولین اجرای رسمی در دهمین جشنواره موسیقی فارس در بخش مقامی و کسب مقام سوم این جشنواره را در کارنامه خود دارند، ابتدا قطعه «فولک قشقایی» را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپس قطعات درآمد آتلی - شعر از میرزا ماذون قشقایی، هلی متوسط لالا - شعر از میرزا ماذون قشقایی، هاینا هلی- شعر از میرزا ماذون قشقایی، هلهله - شعر از میرزا ماذون قشقایی، لای لای - شعر از میرزا ماذون قشقایی، جنگ‌نامه، نگارجان - شعر از میرزا ماذون قشقایی، بوزداغ، کیخا - شعر از میرزا ماذون قشقایی، گیلگزیاغلیق- شعر از میرزا ماذون قشقایی توسط این گروه اجرا شد.

در بین اجرای این قطعات، قطعه لای لای - شعر از میرزا ماذون قشقایی مورد استقبال بیشتر علاقه‌مندان این گروه قرار گرفت.

اعضای این گروه از؛ ساناز نامداری (کمانچه و هم‌خوان)، دنیا حبیبی (کمانچه التو و هم‌خوان)، جهان‌آرا پناهی (ویلون و هم‌خوان)، مژده بابایی آردکپان (سه‌تار و هم‌خوان)، عارفه حاتمی سلوکلویی (بند تار)، شیما بناسفید شیرازی (تمبک)، مینا شهریاری (نقاره) و حدیث غلامی (خواننده) تشکیل شده بود.

این گروه موسیقی رأس ساعت ۱۸:۳۰ کار خود را آغاز کردند.

همچنین در سانس بعدی این سالن، گروه موسیقی «رخداد» که فعالیت خود را با تکیه بر معرفی نوازندگان جوان و کشف و شناسایی استعداهای درخشان موسیقی و همین‌طور حفظ و پاس‌داشت میراث فرهنگی در زمینه موسیقی اصیل ایرانی آغاز کرده است و در ادامه با شرکت در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی قصد ترغیب نسل جوان به این هنر فاخر و متعهد و تاکید بر هویت موسیقی و فرهنگ ایرانی را در دستور کار خود دارد، از ساعت ۲۱:۳۰ قطعات موسیقی خود را به روی صحنه بردند.
این گروه کاملاً جوان قطعات پیش‌درآمد نوا ساز و آواز - شعر از حافظ، قطعه بامداد - شعر از حافظ، ساز و آواز - شعر از حافظ، تصنیف خموشانه - شعر از شفیعی کدکنی، چهار مضراب شور - ساز و آواز - شعر از حافظ، تصنیف قفل زندان - شعر از مولانا را اجرا کردند.
اعضای این گروه؛ سهند شکرزاده (آهنگساز، تار و سه‌تار)، محمد ذاکر حسین (آواز)، سامان سلطانی و پرستو مستعان (کمانچه)، مانا آرین‌دوست (عود)، محمد بهرادکیا (سنتور)، زهرا ملحوظ (تنبک)، علی خداحامی (تار باس)، فرزاد سلیمانی (سه‌تار)، محمد اسکندری (سنتور باس)، علیرضا احمدی (دف) و سروش شمس (تار) هستند.
در ادامه این اجرا سارا صوفی سیاوش که متولد سال ۱۳۷۶ است و از ۷ سالگی فراگیری پیانو را آغاز کرده است، «تکنوازی پیانو» را برای حضار انجام داد که با استقبال قابل‌قبولی همراه بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • طلسم پرسپولیس بعد از ۸ سال شکسته شد!
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس