Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:21:28 GMT

ذخیره سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی 16 برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۴۶۳

ذخیره سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی 16 برابر شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش بارندگی های اخیر، ذخیره آب در سازه های آبخیزداری استان در بهمن ماه جاری 16 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

علیرضا نصرآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی های بهمن ماه امسال موجب جمع آوری 16 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استان شد در حالی که پارسال این رقم تنها یک میلیون متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شهرستان نهبندان با بیش از پنج میلیون مترمکعب بیشترین آبگیری در بندهای خاکی را دارد و در این شهرستان 150 سازه آبخیزداری احداث و آبگیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برای مهار روان آب های سطحی و سیلاب ها، سازه های آبخیزداری به صورت های خاکی، سنگی و بیولوژیک در استان احداث می شود.
وی گفت: تاکنون در این زمینه عملیات سنگی 165 سازه به صورت خشکه چین، 652 سازه سنگ و ملاتی و یکهزار و 31 گابیون بندی در استان اجرا شده است.
نصرآبادی ادامه داد: همچنین احداث 63 سازه خاکی برای پخش سیلاب، 548 سازه به صورت خاکریزی، سه هزار و 204 هکتار عملیات کپه کاری و 450 هکتار عملیات بیولوژیک بانکت بندی از دیگر اقداماتی است که برای مهار روان آب ها در استان انجام شده است.
دهه فجر امسال 97 سازه آبخیزداری با حجم عملیات 452 هزار مترمکعب و اعتبار 159 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبخيزداري سازها ذخيره سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز

بابک محمودی به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان از ١٢ تا ۱۶ اردیبهشت پرداخت و گفت: طی این مدت به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد امدادرسانی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۱۳۴ مورد عملیات امدادی انجام شده است، ادامه داد: امدادگران به ۵۰۲۲ نفر امدادرسانی کردند، ۱۵۳ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۱۸۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۷۷۷ نفر امدادگر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۳۷ دستگاه چادر، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۴۷۱ بسته غذایی، ۴۶۹۹ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ قرص نان، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۵۴۸ کیلوگرم حبوبات، ۳۲۰ ست شست‌وشو و ۷۶ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی