Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- خروج فوری کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از بدنه هیات های ورزشی استان شوک اثرگذار بر پیکره سنتی سیستم مدیریت دستگاه ورزش این دیار بود.

به گزارش ایرنا محسن جهانشیر دی ماه امسال به محض انتصاب به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان همدان نسبت به خروج فوری کارکنان دستگاه ورزش از هیات های ورزشی این استان اولتیماتوم صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اقدام به آن سبب بود که تمرکز کارکنان دستگاه ورزش بیشتر به سمت و سوی هیات های خاص که با آنها همکاری داشتند، بود و در مجموع کیفیت نظارت و ارزیابی ها نیز با افت مواجه می شد.
در واقع کارکنان دستگاه ورزش که عضو هیات های ورزشی شدند به نوعی زیرمجموعه هیات ها محسوب می شدند و در عمل نمی توانستند نسبت به کارشناسی پیرامون آنها اقدامی داشته باشند.
از سوی دیگر وقت اغلب همین کارکنان نیز به امور هیات های ورزشی سپری می شد و سیستم اداری دستگاه ورزش را تحت تاثیر نامطلوب قرار داده بود.
جهانشیر نیز با این نگرش که کارمندان اداره ورزش و جوانان باید مستقل عمل کرده و نقش نظارتی و ارزیابی داشته باشند، مانع از حضورشان در هیات های ورزشی شد.
اگرچه برخی از کارکنان نسبت به این ابلاغ ایستادگی کردند و پافشاری آنها حتی به واسطه قرار دادن برخی از مسئولان نیز منجر شد.
با این حال اصرار و تاکید مدیرکل ورزش و جوانان به سرانجام نشست تا جایی که پایان بهمن ماه را آخرین فرصت برای خروج کارکنان از هیات های ورزشی اعلام کرد.
این تصمیم از چند زاویه قابل تقدیر و تمجید است و مهمتر از آن ایجاد اشتغالی جدید در هیات های ورزشی خواهد بود.
در واقع برخی از کارکنان دستگاه ورزش در قبال فعالیتی که در هیات های ورزشی داشتند، حق الزحمه دریافت می کردند و حالا این فرصت در اختیار دیگران قرار می گیرد.
حضور کارکنان در هیات ها باعث می شد تا نتواند ارزیابی درستی از عملکرد هیات ها داشته باشند و استقلال لازم در ارزیابی وجود نداشت و در مقابل، عضویت در هیات ها شائبه هایی را ایجاد می کرد.
در وقت اداری نیز کارکنان بیشتر درگیر امور هیات های ورزشی عضو شده بودند و این مساله نیز بازدهی کاری دستگاه ورزش را دچار چالش کرده بود.
با این تصمیم خداحافظی همیشگی در انتظار ورود بی رویه کارکنان دستگاه ورزش در هیات های ورزشی استان همدان خواهد بود.
حتی ترکش این تصمیم به روسای پروازی هیات های ورزشی همدان که مقیم این استان نبودند نیز اصابت کرد و آنها نیز از گردونه هیات های ورزش حذف شدند.
حتی برخی از کارکنان ورزش همدان به امید در اختیار گرفتن سکان هدایت هیات های ورزشی، سرپرستی آن را برعهده گرفتند اما همین ترفند نیز از آنها گرفته شد.
بودند سرپرستان هیات های ورزشی که برای ماندگاری دست به دامن مسئولان اجرایی شدند تا بلکه با رایزنی مانع از تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان همدان شوند اما جهانشیر با تصمیم قاطعانه خود، آخرین امید آنها را نیز مایوس ساخت.
حالا روح تازه ای بر بدنه هیات های ورزشی استان دمیده است و امید می رود زمینه حضور چهره های متخصص و جوان در این حوزه هموار شود.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: مهلت اعلام شده برای خروج کارکنان دستگاه ورزش از بدنه هیات ها تا پایان بهمن ماه جاری است.
محسن جهانشیر افزود: هیچ یک از کارمندان از ابتدای اسفندماه امسال حق فعالیت در بدنه هیات های ورزشی را نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: حضور آنها تخلف اداری محسوب می شود چرا که باید براساس سیاستگذاری های تعریف شده در چارت سازمانی خود فعالیت کنند.
جهانشیر بیان کرد: حتی کارکنان دستگاه ورزش حق حضور در انتخابات ریاست هیات های ورزشی را ندارد و نمونه آن هیات کشتی بود که اجازه ندادیم سرپرست هیات که کارمند ما محسوب می شود، در انتخابات ثبت نام کند.
وی اضافه کرد: تنها یکی از کارکنان دستگاه ورزش استان همدان در ریاست یکی از هیات های ورزشی قرار دارد که نامه استعفای خود را به فدراسیون ارسال کرده و او نیز براساس چارچوب ضوابط و قوانین عمل خواهد کرد.
همدان دارای 48 هیات ورزشی است.
7520/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هيات هاي ورزشي همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است