Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع بسیج استان همدان گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل جوانان ما بیکاری است و در صورت حل این معضل جایگاه‌ آنان در رشد و توسعه کشور تثبیت می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی زلفی‌گل امروز در گفت‌و‌گو با نافع درباره چگونگی اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درباره جوانان، اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل کشور ما بیکاری است و اگر همه امکانات کشور برای حل معضل بیکاری بسیج شوند و جوانان ما وارد عرصه شوند، خود به ‌خود جایگاه خود را پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بیش از 100 هزار فارغ التحصیل دکترای بیکار در کشور وجود دارد و این به معنی مغفول ماندن  ظرفیت‌های این جوانان که اگر به کار گرفته شود باعث تحول عظیمی خواهد شد.

دانشمند برجسته جهان اسلام تصریح کرد: اگر پروژه اشتغالزایی و تولید در اولویت قرار گیرد و جوانان ما کار داشته باشند می‌توانند اثر بخش باشند.

وی ادامه داد: برای پررنگ شدن نقش جوانان و اثربخشی آنان در جامعه باید به فکر اشتغال آنان باشیم.

زلفی‌گل با اشاره به این بخش از  فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:« در راه تولید علم در آغاز راه هستیم»، خاطرنشان کرد: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری باید دست به اقداماتی اساسی و پایه‌ای بزنیم.

وی افزود: در درجه اول میزان اعتبارات پژوهش را باید به اندازه کشورهایی چون ژاپن ارتقا دهیم.

رئیس مجمع بسیج استان همدان اضافه کرد: امروز ژاپن 4 درصد درآمد ناخالص خود را به امر پژوهش اختصاص می‌دهد در حالی که در کشور ما کمتر از یک درصد و تنها سه دهم درصد بودجه اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین خواهان تغییر قوانین درباره پژوهش شد و ادامه داد: گام بعدی تغییر قوانینی بوده زیرا مطابق با شرایط روز دنیا برای توسعه و پژوهش نیست.

زلفی‌گل گفت: گام دیگر تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها به تکنولوژی روز است چرا که رسیدن به علوم روز دنیا به تجهیزات به‌روز دنیا نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در گام بعدی پژوهشگران ما باید نسبت به نیازهای جامعه حساس باشند خاطرنشان کرد: سمت و سوی پژوهش‌ها باید به سمت حل مشکلات و نیازهای مردم برود و در صورت تحقق این امر پژوهش در کشور از یک پشتیبانه مردمی نیز برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، گفت: کمیته امداد نهاد پیشران در حوزه اشتغال در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدجواد ایروانی، شب گذشته در مراسم افتتاح زائرسرای شماره 2 کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد، گفت: کمیته امدادامام خمینی ره بدون شک یکی از بزرگترین نهادهای خیریه‌ مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهادهای دیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد نشان‌دهنده نیات خیر و ظرفیت‌های دولتی است که در جهت توانمندسازی محرومان بسیج شده است.

ایروانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، تاکید کرد: این روش‌ها و سازو کارها بسیار ارزشمند و باید الگوگیری شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه گسترش عدالت، ذات جمهوری اسلامی است، افزود: ایجاد صندوق امداد ولایت با یک طهارت مالی بالا، تاسیس صندوق ضمانت اشتغال، جذب گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان و ایجاد راهبران شغلی از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نزد مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور، ایجاد کسب و کارهای کوچک و عرضه محصولات تولیدی و زنجیره‌سازی کسب و کارهای آنهاست.

ایروانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با فراهم کردن زمینه اشتغال، چرخه فقر را در کشور بشکنیم و با کمک مردم، دولت و سایر نهادها، خدمات بیشتری به این جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور