Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول برگزاری اردوهای علمی بسیج دانشجویی اصفهان گفت: دوره آموزشی ایران ۱۴۳۵ از امروز تا ۳ اسفند در اردوگاه شهدای درچه اصفهان برگزار می‌شود.

 

نادرالاصلی، مسئول برگزاری اردوهای علمی بسیج دانشجویی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: دوره آموزشی ایران ۱۴۳۵ از امروز تا ۳ اسفند در اردوگاه شهدای درچه اصفهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آشنایی دانشجویان با مسائل و چالش‌های اساسی کشور و چگونگی نقش آفرینی تخصصی است که باتوجه به ظرفیت و اولویت، سه حوزه‌ی کشاورزی و آب، مفاسد اقتصادی، نظام سلامت و جمعیت را انتخاب کردیم.باتوجه فرمایشات مقام معظم رهبری، شاید دانشجو نتواند تصمیم گیری کند، ولی می‌تواند تصمیم سازی کند، ایشان می‌فرمایند تصمیم گیری را بگذاریم کسی بکند که بتوان از او سوال کرد و او مسؤل و پاسخگو باشد، اما دانشجو می‌تواند با فکر، زبان، گفتار و عمل خود تصمیم سازی کند. دنبال این باشیم که محیط دانشجویی تصمیم سازی کند، ایشان این تصمیم سازی را می‌گویند گفتمان سازی کنید. تصمیم سازی کنید یعنی گفتمان سازی کنید و این، مسؤل اجرایی را دنبال تصمیم دانشجو می‌کشاند.

نادرالاصلی گفت: در کنار بحث محتوایی و آموزشی، مسئله یابی و کسب مهارت دانشجویان در گفتمان سازی و مطالبه گری از اهداف دیگر دوره است که سعی کرده ایم برای کسب این مهارت‌ها، فعالیت‌های گروهی تعریف شود و دانشجویان، نمونه‌ای کوچک از مسئله یابی، گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی را، در دوره تجربه می‌کنند.

وی در رابطه با اینکه برای انتخاب افراد ثبت نام کننده در دوره چه ملاک‌هایی را مدنظر  گرفته شده است، گفت: دغدغه‌مند و فعال بودن از معیار‌های اصلی ما برای انتخاب افراد در دوره بوده است. اینکه افراد با چه انگیزه‌ای وارد دوره می‌شوند و چه انتظاری از شرکت در دوره دارند، مهم است.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: ممکن است بسیاری از دانشجویان از مسائل و چالش‌های اساسی کشور آگاهی لازم را نداشته باشند، ولی به دنبال حل مسائل کشور هستند و دغدغه حل آن را داشته باشند، این برای ما بسیار ارزشمند است. یک مطالبه وقتی صورت می‌گیرد که فرد دغدغه داشته باشد و وقتی دغدغه‌مند باشد برای آن مطالعه می‌کند و کار تخصصی انجام می‌دهد، گفتمان سازی می‌کند و سپس مطالبه تخصصی می‌کند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان گفت: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته های تحصیلی بویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.قاسم عموعابدینی افزود ؛کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی ، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می دهد. وی گفت ؛ آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری