Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@05:05:13 GMT

پسماندهای سرگردان سلسله

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۴۷۲

پسماندهای سرگردان سلسله

فرماندار سلسله گفت: با توجه به اینکه روزانه حدود ۵۰ تن پسماند در این شهرستان تولید و مکان فعلی دفع آن‌ها نامناسب است باید یک سایت زیست‌محیطی جدیدی برای دفع پسماندها تعیین شود.

به گزارش ایسنا، شریف خسروی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با تأکید بر اینکه تأمین بهداشت و سلامت شهروندان اولویت اصلی است، اظهار کرد: موارد بهداشتی محسوس نیازمند تدبیر مناسب‌تری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظارت جدی‌تری باید در جمع‌آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی مطب‌ها و کلینیک‌های سطح شهر از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

فرماندار سلسله بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان باید با مطب‌ها و کلینیک‌هایی که تجهیزات بی خطرسازی ندارند، برخورد قاطع کند و در صورت تکرار تخلف از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

خسروی اضافه کرد: شهرداری باید در جمع‌آوری پسماندهای قصابی‌ها، آموزش‌های لازم را به قصابان ارائه دهد و درصورتی‌که بازهم همکاری لازم را در این راستا انجام ندهند واحد صنفی آن‌ها پلمپ شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌ها در مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدأ است که در این راستا باید فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله، گفت: باید محلی برای تجمیع نخاله‌های ساختمانی در منطقه خرگوش ناب در نظر گرفته شود و نیروی انتظامی شهرستان خودروهایی را که در حاشیه شهر اقدام به خالی کردن نخاله‌های ساختمانی می‌کنند را جریمه کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • آمادگی تمام تجهیزات اخذ رأی در ۵ شهرستان‌ مازندران
  • آمادگی تمام تجهیزات اخذ رأی در پنج شهرستان‌ مازندران
  • آمادگی تمام تجهیزات اخذ رأی در پنج شهرستان‌های مازندران
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج