Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

 معاون فنی گمرک در نامه‌ای از اجرای مصوبه واردات گروه ۴ کالایی تا سقف ۱۴۰ میلیون دلار به مناطق آزاد خبر داد.

در بخشنامه مهرداد جمال ارونقی در تاریخ 1397/11/29 آمده است:‌ نظر به ضرورت رفع مشکلات فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و تصمیمات متخذه در نشست مورخ 97/11/15 در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصاد دولت، بدینوسیله تصویر صورتجلسه مورخ 1397/11/16 موضوع واردات کالاهای اولویت چهارم کالایی به مناطق آزاد تجاری- صنعتی تا سقف 140 میلیون دلار که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیرخانه شورای عالی مناطق ا زاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران تهیه و تنظیم و طی نامه شماره 258631 مورخ 1397/11/24 از سوی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی با دستور و تاکید بر ضرورت رفع مشکلات فعالان اقتصادی صدرالاشاره به این سازمان و اصل گردیده است برای اجراء ابلاغ و اعلام می‌‌دارد بر اساس مصوبات جلسه مذکور، مقرر گردید: 

1- برای پیش‌ فاکتورهای جدید مناطق آزاد، چنانچه کالای وارده در گروه کالایی 4 و در لیست مجاز اعلامی وزارت صمت باشد، صرفا تا تاریخ 31 فروردین ماه سال 1398، مجوز ثبت سفارش صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(مسئول اجرا: وزارت صمت)؛ 

2- ثبت سفارش‌های موضوع بند فوق صرفا در صورت وجود قبض انبار قبل از تاریخ 1397/11/15، می‌تواند به صورت بدون انتقال ارز انجام شود. مسئولیت کنترل تاریخ قبوض انبار بر عهده سازمان‌های مناطق آزاد خواهد بود (مسئول اجرا: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی)؛ 

3- در مورد ثبت سفارش‌های بدون انتقال ارز مناطق ا زاد که پیش از تاریخ 1397/11/15 صادر شده باشند و جزء کالاهای موضوع بند (1) باشند امکان ویرایش، فراهم گردد. (مسئول اجرا: وزارت صمت)؛ 

4- تا زمان استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد، رفع تعهد ثبت سفارشات مناطق آزاد، از طریق تایید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی انجام شود. (مسئولین اجرا: وزارت صمت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی)؛ 

5- لیست ردیف تعرفه‌های مربوط به اقلام موضوع بند 1 فوق، توسط وزارت صمت تهیه و اعلام گردد. (مسئولین اجرا: وزارت صمت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی)؛ 

6- مسئولیت کنترل سقف ارزش (تا سقف 140 میلیون دلار) ثبت سفارش‌های موضوع بندهای 1 و 3 برعهده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی باشد. (مسئول اجرا: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی)؛ 

مقتضی است گمرکات فوق‌الاشاره ضمن توجه به موضوعات فوق، ترتیبی اتخاذ نمایند تا مفاد صورتجلسه اشاره شده اجرایی گردد. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گمرک واردات دلار مناطق آزاد مشکلات اقتصاد معدن جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران امور اقتصادی و دارایی ارز اقتصاد دلار گمرک مناطق آزاد واردات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی