Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@03:57:21 GMT

جزیره کیش شرایط ویژه‌ای برای رشد صنعت گردشگری دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۹۲۳

به گزارش ایلنا، صبح روز دوشنبه  29 بهمن، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص ایجاد زمینه های مشترک برای تبادل گردشگر و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با " فدریکو سوماروگا"  مدیر ارشد پروژه‌ های گردشگری سوئیس دیدار و گفت وگو کرد .

مظفری دراین نشست با تشریح ظرفیت های گردشگری جزیره کیش به ویژه عدم نیاز به دریافت روادید برای گردشگران خارجی، معافیت های مالیاتی وگمرکی و تسهیلات قانونی برای سرمایه گذاران خارجی ، از آمادگی برای تعامل نزدیک درحوزه های گردشگری واقتصادی خبرداد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سابقه درخشان کشور سوئیس درصنعت گردشگری، برلزوم بهره گیری از تجارب موفق این کشوربا تعامل بیشتر دوطرف درزمینه های آموزشی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذارى هاى جدى و هدفمندى در جزیره کیش انجام مى شود که توسعه گردشگرى را در پی دارد.

مظفری ضمن تبیین برنامه های در دست اجرا در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گردشگری در جزیره کیش اظهار داشت: جزیره کیش سالانه پذیرای 2 میلیون گردشگر است و با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های اساسی و دارا بودن شرایط آب وهوایی مطلوب در بیش از نیمی از سال می تواند مقصد خوبی برای کشورهای اروپایی به ویژه سوییس باشد.

وی تاکید کرد: درایام سرد سال گردشگران کشورهای اروپایی می توانند برای بهره مندی از شرایط مناسب آب وهوایی، امکانات و آرامش به جزیره کیش سفرکنند.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه شاخه های مختلف گردشگری به واسطه ظرفیت های خوب اقلیمی جزیره کیش را از دیگر مزیت های این منطقه آزاد خواند و گفت: کیش مى تواند به مقصدی برای ارائه خدمات درحوزه های گردشگری ورزشی  و گردشگری سلامت برای کشورهای اروپایی تبدیل شود .

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس نیز دراین دیدار تصریح کرد: سازمان متولی گردشگری در سوئیس روی دو مقوله مهم آموزش و توسعه به ‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کرده است در واقع امروز سازمان گردشگری این کشور 230 پرسنل دارد که 60 درصد آن‌ها در خارج از این کشور قرار دارند.

فدریکو سوماروگا با اشاره به اینکه ایران یکی از مقاصد هدف جدید کشور سوئیس است، گفت: قصد داریم ایران را به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سرمایه‌گذاری گردشگری انتخاب کنیم، زیرا  ایران کشوری بکر و عالی است و ما این موضوع را درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه توانمندی بالقوه گسترده ای در ایران وجود دارد، افزود: باید دید در چه شرایطی هستیم و چه فعالیت هایی امکان عملیاتی شدن دارد . گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده است و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین المللی و منطقه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی درپایان با اشاره به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جزیره کیش از هماهنگی خوبی بین نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری برخوردار است شرایط ویژه ای برای رشد صنعت گردشگری دارد.

گفتنی است غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ازبدو فعالیت خود دراین جزیره با برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان ارشد کشوری وصاحب نظران ومسئولان اقتصادی وگردشگری داخلی وخارجی درصدد است اقدامات جدی در جهت بهبود و ارتقاء اقتصاد و گردشگری کیش انجام دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران کشورهای اروپایی گردشگری رشد صنعت صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.
وی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است