Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اظهارات نتانیاهو و دیگر مقامات صهیونیستی در ورشو در رابطه با دست داشتن لهستانی‌ها با آلمانی‌ها در نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم، نشست سران "گروه ویزگراد" که قرار بود در اسراییل تشکیل شود با مخالفت لهستان لغو شد. آفتاب‌‌نیوز : حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن در واکنش به اختلاف نظرهای پیش آمده میان مقامات لهستانی و صهیونیستی با عنوان "پس لرزه‌های نشست ورشو" در صفحه توییتر خود نوشت: با مخالفت لهستان، برگزاری نشست سران کشورهای اروپای مرکزی موسوم به «گروه ویزگراد» که قرار بود در اسرائیل تشکیل شود لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: برگزاری این نشست در این مرحله حساس، اهمیت زیادی برای تل آویو داشت و لغو آن ضربه سنگینی به موقعیت سیاسی نتانیاهو وارد می‌آورد.
نتانیاهو که برای شرکت در نشست ورشو به لهستان رفته بود، اظهار کرد که در جریان نسل‌کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم (هولوکاست) "لهستانی‌ها با آلمانی‌ها همکاری کردند.
این سخنان خشم عمومی در لهستان و افزایش تنش میان دو طرف را منجر شد.
بعد از آن، لهستان سفیر اسرائیل را احضار کرد و به او اطلاع داد که موراویتسکی در نشست گروه ویزگراد در اسرائیل شرکت نخواهد کرد.
رژیم اسرائیل روز سه‌شنبه میزبان این گروه است که با حضور کشورهای از جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان و لهستان تشکیل می‌شود.
سخنگوی دولت لهستان گفته است که نخست‌وزیر این کشور در تماسی تلفنی به نتانیاهو خبر داده است که وزیر خارجه لهستان نماینده این کشور در ویزگراد خواهد بود.
اسرائیل برای تقویت مناسبات خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به ویژه اروپای مرکزی و شرقی تصمیم گرفته بود که میزبان نشست ویزگراد در بیت‌المقدس باشد.
این شاید اولین پس لرزه کنفرانس ورشو برای لهستان باشد و این‌که تصور نمی‌کرد "چاقو، دسته خود را به این سرعت ببرد".
در حالی که آمریکا و اسراییل با همراهی برخی کشورهای عرب منطقه تلاش داشتند کنفرانس ورشو را به تریبونی برای حمله علیه ایران تبدیل کنند اما نه تنها با مخالفت کشورهای اروپایی و عدم حمایت سطح بالای دیگر کشورهای دعوت شده رو به رو شدند بلکه لهستان به عنوان میزبان این کنفرانس که با انتقاد شدید ایران و کشورهای اروپایی مواجه شده بود خود قربانی شد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بعیدی نژاد نشست ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد