Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندر امام خمینی- ایرنا- یک فروند کشتی ایرانی حامل 55 هزار تن کنجاله سویا خریداری شده از هند، امروز(سه شنبه) در بندر امام خمینی پهلو گرفت و در انتظار اخذ گواهی های لازم برای تخلیه بار است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این محموله همزمان با تخلیه یک فروند کشتی 65 هزارتنی جو دامی که از آلمان به این بندر وارد شده، تخلیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت پشتیبانی امور دام کشور پیش از این اعلام کرده بود 17 فروند کشتی حامل نهاده های دامی و طیور نسبت به انتقال این اقلام به ایران اقدام می کنند.
کشورهای آلمان، برزیل، آرژانتین، اوکراین و هند از جمله تامین کنندگان نهاده های دامی ایران محسوب می شوند.
شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که تا پایان امسال حدود 500 هزار تن جو دامی، کنجاله سویا و ذرت با هشت فروند کشتی اقیانوس پیما در بندر امام خمینی تخلیه شود.
پیش از این اعلام شده بود سالیانه نزدیک به 9 میلیون تن انواع نهاده های دامی به ارزش حدود سه میلیارد دلار وارد کشور می شود.
جمهوری اسلامی ایران حدود 80 درصد از نهاده های دامی و طیور مورد نیاز را از محل واردات تامین می کند.
به گفته معاون بندری و اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، تاکنون امسال واردات نهاده های دامی به این بندر رشد 20 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
ایرج مدیری به ایرنا گفت: آمارها بیانگر آن است که از ابتدای امسال تاکنون 10 میلیون و 300 هزار تن نهاده های دامی وارد بندر امام(ره) شده و این رقم در حال افزایش است.
وی گفت: اکنون هفت فروند کشتی حامل نهاده های دامی به ظرفیت 287 هزار تن در نوبت تخلیه در این بندر قرار دارد که 6 فروند ذرت و یک فروند جو دامی است.
اقتصام 1559**2078** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نهاده هاي دامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

سید عبدالملک الحوثی اظهار داشت: در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، وی افزود: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».

او همچنین گفت که در پی عملیات یمنی‌ها عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و در این میان هزینه بیمه کشتی‌های آمریکایی که بخواهند از دریای سرخ بگذرند در مواقعی حتی تا ۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یافته است.

الحوثی تأکید کرد که بندر ایلات به شکل کامل تعطیل شده و اسرائیل در واردات کالا در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم