Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@00:08:44 GMT

استفاده از وی چت برای معلمان چینی ممنوع می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۵۰۱

ساعت24-یکی از دولت های محلی چین مشغول بررسی پیشنهادی است که طبق آن استفاده معلمان از اپلیکیشن های پیام رسان مانند وی چت را برای تعیین تکالیف دانش آموزان ممنوع می کند.

 مقامات آموزش و پرورش چین قصد دارند از بار والدینی با کودکان دبستانی بکاهند. درهمین راستا هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش ایالت «ژجیانگ» پیشنهاد کرد معلمان از  تعیین تکالیف یا درخواست از والدین برای نمرده دادن به تکالیف در خانه در اپلیکیشن های وی چت، QQ یا پیام رسان های دیگر منع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همزمان با شکوفایی اینترنت موبایل در چین، تلفن های هوشمند به یک اکسسوری برای انجام فعالیت های روزانه از جمله تکالیف مدرسه تبدیل شده اند. معلمان به جای تعیین تکالیف در کلاس درس یا اعلام به دانش آموزان، این موارد را در گروه های وی چت مخصوص والدین ارسال می کنند. حتی بسیاری از معلمان با استفاده از این پلتفرم ها از والدین می خواهند به دانش آموزان کمک کنند یا به تکالیف آنان نمره دهند.

به هرحال این پیشنهاد پس از آن اعلام شد که دستورالعمل های ملی  توسط وزارت آموزش و پرورش چین در ماه اکتبر اعلام شد. در این دستورالعمل ها از معلمان و مدارس خواسته شد تا مسئولیت پذیرتر باشند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: در حدود ۴۰۰ کلاس درس در جزیره کیش دایر است.

وی افزود: نزدیک به ۵۵۰ در مدارس دولتی و در حدود ۳۰۰ نفر از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی مشغول فعالیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی