Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:32:21 GMT

عنوان خادم القرآن به عنوان آغاز خدمتگزاری مخلصانه است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۷۲۴

عنوان خادم القرآن به عنوان آغاز خدمتگزاری مخلصانه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیین تجلیل از خادمان قرآنی روز گذشته ۲۹بهمن ماه با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت و دیگر اساتید و پیشکسوتان قرآنی برگزار شد.

رحیم خاکی قاری بین المللی و ممتاز کشوری آغازگر این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم بود و عباس سلیمی  نیز اجرای این مراسم را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیست و سومین همایش تکریم از خادمان قرآنی عبدالهادی فقهی زاده ضمن خوشامدگویی به حافظان و قاریان و اساتید قرآنی گفت: ابتدای سخن را با طرح سوالی پیش میبرم که آیا ما باید برگزیده شدن به عنوان خادم القرآن را آغاز خدمت قلمداد کنیم یا انجام خدمت؟

وی ادامه داد: بدون شک برگزیده شدن به عنوان خادم قرآن آغاز خدمتگزاری مخلصانه در مرحله جدید است. خدمتگزاری بدون چشم داشت، خدمت به خود در جهت شکوفا و بهتر شدن، خدمت به ارزش های متعالی انسانی و دینی، خدمت به برجستگی های معارف دینی، نماز و عدالت به عنوان دوشاخصه اصلی حکومت دینی است.

معاون قرآن و عترت در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما باید بیش از پیش به دنبال عرضه برجستگی های اسلام باشیم و بر خود میبالیم که قرآن کریم ارمغانی است که از جانب پروردگار نازل شده است.

فقهی زاده با اشاره به یکی از روایات حضرت رضا(ع) بیان داشت: در روایتی از امام رضا(ع)، وظیفه مبلغان مکتب اهل بیت و دلدادگان قرآن کریم، عرضه شایسته معارف قرآن کریم به جهانیان است. در این صورت آنها خود دلداده خواهند شد. ما چه بخواهیم و نخواهیم مبلغ قرآن هستیم. 

وی ادامه داد: ما باید مبلغ قرآن و معارف اهل بیت (ع) باشیم و این معارف را پیراسته از خرافات و بدور از اضافات به دیگران عرضه کنیم و به آنچه عرضه می‌کنیم ببالیم و اثبات کنیم که عملاً خادم قرآن هستیم که همه در چهارچوب خدمتگزاری به قرآن قابل تعریف است.

معاون قرآن و عترت افزود: معاونت قرآن و عترت به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی که بر مبنای دستاورد خون شهیدان و مبانی عترت طاهره شکل گرفته همه ساله در سنتی نیکو در جستجوی خادمان است و فواید بزرگی را نسبت به جامعه تقدیم کردند.

وی دریافت عنوان خادم القرآن را به مثابه عهدی باخدا دانست و تصریح کرد: اولین مقامی که خداوند برای پیامبر معرفی میکند الگوی عملی است. این مسئولیت بزرگ به عالمان و پرافتخارترین چهره ها که به عنوان خادم القرآن با آنها مواجه هستیم داده شده است.

در ادامه برنامه سامانه جامع قرآنی کشور رونمایی شد.

ملانوری مدیر مرکز ارتباطات معاونت قرآن وعترت در سخنان کوتاهی در معرفی این سامانه گفت: این سامانه پیوندهایی درباره آزمون قرآن و عترت نمایشگاه قرآن و مؤسسات، بانک تلاوت محصولات قرآن و عترت و... قرار گرفته ودر آن همه فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت تجمیع شده است.

 در پایان نیز خادمان قرآنی نیز در هشت رشته تخصصی مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 4545474

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های قرآنی قرآن قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

کد خبر 6095677

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز