Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که دو روز دیگر در کاخ کرملین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای بررسی اوضاع در خاورمیانه و سوریه تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رسانه های روسیه از جمله اینترفاکس و ریانووستی به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نوشته اند: ولادیمیر پوتین با بیان این مطلب گفته که مذاکره در خصوص همکاری های دوجانبه از جمله در زمینه های تجارت، اقتصادی و اقدامات بشر دوستانه در این دیدار در اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تبادل نظر در خصوص وضعیت کنونی در خاورمیانه از جمله مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل و وضعیت سوریه از دیگر موضوعات مورد طرح در این دیدار است.
گفتنی است، اواسط بهمن ماه جاری «آنا یوناتان لئوز» سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو بزودی راهی مسکو می شود تا با رئیس جمهوری روسیه در خصوص ایران گفت وگو کند.
او به خبرنگاران روس در سرزمین های اشغالی گفت که نتانیاهو در نظر دارد دوم اسفند ماه به روسیه برود تا در خصوص نقش ایران در سوریه با ولادیمیر پوتین رایزنی کند.
سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به این پرسش که نتانیاهو دیگر در خصوص چه موضوعاتی با پوتین گفت وگو خواهد کرد هم اظهار داشت که هنوز موضوع مذاکرات را مطرح نکرده ایم اما هدف نخست نتانیاهو مقابله با تحکیم حضور نظامی ایران در سوریه است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در توئیتی گفته بود که من بار دیگر برای ادامه گفت وگو های چند ماه پیش با رئیس جمهوری روسیه در پاریس و مذاکرات تلفنی، راهی مسکو می شوم.
سفر نتانیاهو به مسکو از آن جهت اهمیت دارد که نخستین سفر وی پس از سرنگونی هواپیمای تجسسی روسی ایل-20 (اواخر شهریورماه امسال) در دریای مدیترانه محسوب می شود که در پی آن تعدادی از نظامیان روس کشته شدند.
مسکو در واکنش به این اقدام اسرائیل اگر چه آن را عمدی نخواند اما شماری پدافند هوایی اس-300 راهی سوریه کرد با این وجود حمله های هوایی و موشکی اسرائیل به سوریه همچنان ادامه یافت.
برخی در ایران از جمله حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از ادامه حملات هوایی اسرائیل به سوریه اعلام کردند که در زمان حمله رژیم صهیونیستی به سوریه این سامانه ها غیرفعال می شوند و به نظر می رسد نوعی هماهنگی بین حملات رژیم صهیونیستی و پدافند هوایی روسیه که در سوریه مستقر است، وجود داشته باشد.
یک هفته بعد، روسیه اعلام کرد که کار آموزش نیروهای سوری برای استفاده از سامانه های پدافند هوایی اس 300 به پایان رسیده و این سامانه ها فعال شده اند؛ چند روز پس از این خبر، نتانیاهو از بستن چمدان خود برای سفر به مسکو خبر داد.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه اسرائيل سوريه ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما همیشه آماده تحقق آتش‌بس برای آزادی اسرایمان بوده و هستیم. ما به هیئت مذاکره کننده اختیارات بسیار زیادی برای پیشرفت در معامله تبادل اسرا دادیم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: ما شروطی را که به معنای تسلیم شدن ما باشد، نمی‌پذیریم و به جنگ تا زمان تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم. تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس یک شکست فاجعه بار برای اسرائیل است.

نتانیاهو گفت: نمی‌توانیم خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ، عقب نشینی نیروهایمان از غزه و ماندن حماس در قدرت را بپذیریم.

پیش از این شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن روز یکشنبه برگزار می‌شود.

سی ان ان نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست گزارش داد که هرگونه توافق احتمالی بر سر چارچوبی کاری به آتش‌بس موقت و آزادی اسیران صهیونیست‌ در غزه نزدیک خواهد شد و احتمالاً مذاکرات مداوم درباره جزئیات دقیق توافق دنبال خواهد شد.

این شبکه اشاره کرد: انتظار می‌رود که دستیابی به توافق نهایی بین ۲ طرف چندین روز دیگر طول بکشد و مذاکرات ادامه داشته باشد و و مذاکره‌کنندگان در جنبه‌های فنی توافق احتمالی پیشرفت کرده‌اند، اما ۲ منبع اسرائیلی گفتند که ممکن است تکمیل خود معامله یک هفته طول بکشد.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و صریح رژیم صهیونیستی از غزه و پایان کامل جنگ تأکید دارد.
مذاکرات قاهره به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مانع‌تراشی‌های نتانیاهو و مخالفتش با شروط حماس بی نتیجه مانده است.

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا