Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:14:54 GMT

افزایش تسهیلات مسکن در بهبود وضعیت بازار موثر نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۰۸۶

افزایش تسهیلات مسکن در بهبود وضعیت بازار موثر نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، قلی الله‌قلی زاده  با اشاره به آینده بازار مسکن، گفت:در شرایط کنونی بازار مسکن متأثر از بخش های مختلف اقتصادی است، از این رو وضعیت اقتصادی کنونی، نوسانات قیمت به ویژه ارز، فعالیت دلالان و اعمال تحریم ها در وضعیت بازار مسکن تأثیر می گذارد.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من در این شرایط افزایش تسهیلات مسکن در بهبود وضعیت بازار ملک موثر نیست، زیرا در وضعیت کنونی اقتصادی، اگر حتی چهار برابر تسهیلات کنونی، وام مسکن داده شود، تنها می توان خانه ای با قیمت سال قبل را خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قطعا تا زمانی که ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشود، نمی توان با اقداماتی مانند افزایش وام مسکن زمینه را برای بهبود بازار املاک فراهم کرد.

قلی زاده با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۸ درباره اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک مسکن، گفت: به نظر من به جای اختصاص بودجه هزاران میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک های مرتبط با مسکن، می توان این اعتبارات را برای حمایت از بخش خصوصی جهت تولید مسکن هزینه کرد، آن زمان قطعا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، که مسکن سازی نباید دولتی صورت گیرد، زیرا در گذشته شاهد اجرای پروژه های دولتی مانند مسکن مهر در کشور بودیم که مشکلاتی را در این عرصه ایجاد کرد، بنابر این بهترین راه کار حمایت از بخش خصوصی برای تولید مسکن با کیفیت و ارزان است.

کد خبر 4546906

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن کمیسیون عمران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!