Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قانون، آزادی و اخلاق؛ درآمدی به فلسفه حقوق کیفری وعمومی» اثر«هربرت هارت»با ترجمه «محمد راسخ»با موضوع حقوق و علوم سیاسی را نشر نی روانه بازار کتاب کرده است.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان،  در بخش از این اثر می خوانیم:«جمع میان سامان‌دهی زندگی فرد و جامعه و تعریف و حمایت از آزادی‌های فردی، به‌عبارتی میان قانون و آزادی، یکی از بنیادی‌ترین مسائل در قلمرو حقوق عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون در پی تحدید آزادی‌ها، به‌ویژه از طریق نظام حقوق کیفری، است. پرسش اما آن است که معیار بنیادین قانون برای این محدودسازی چیست. آیا اخلاق متعارف جامعه می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند؟ آیا اخلاق منحصر به اخلاق متعارف است؟ مباحث این کتاب، که پیرامون این مسئله شکل گرفته‌اند، گویی تازگی جاودانه دارند؛ همچنان در پهنه‌ی عالم مسئله‌ی روز آدمیان‌اند و در زیست‌بوم ایران اهمیتی دوچندان یافته‌اند. ملاحظه می‌شود که نظریه‌ی حقوقی از جمله با چنین مسائل ذهن‌سوزی دست به گریبان است و راهی طولانی در پیش است تا سنگلاخ‌های پردازش نظریه‌ای مستقل در باب حقوق معاصر برای جامعه‌ی ایران طی شود. مباحث کتاب حاضر بی‌گمان درآمدی بر فلسفه‌های حقوق کیفری و حقوق عمومی به‌شمار می‌آیند.»

«قانون، آزادی و اخلاق؛ درآمدی به فلسفه حقوق کیفری وعمومی» اثر«هربرت هارت»با ترجمه «محمد راسخ»با موضوع حقوق و علوم سیاسی را نشر نی در 116 صفحه روانه بازار کتاب کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اصفهان زاهدان اردبیل مقام معظم رهبری خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر