Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "جوی هود " کاردار سفارت امریکا در بغداد، بر آماده نبودن نیروهای عراقی برای حفظ امنیت تاکید کرد.

وی تاکید کرد، واشنگتن در صورت درخواست بغداد، نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد این درحالی است که یک مقام نظامی آمریکا نیز تاکید کرد در 6 ماه اخیر حدود 1000 تروریستی داعش ، از سوریه به عراق فرار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امریکا به ویژه پس از بالا گرفتن درخواست عراقی ها برای خروج از کشورشان، هنوز برای باقی ماندن در عراق، به پدیده تروریسم در عراق و مساله امنیت تکیه می کند.

همه ناظران مسائل سوریه و عراق معتقدند باقی ماندن نیروهای امریکایی در منطقه به باقی ماندن داعش و دیگر گروه های تروریستی ارتباط دارد و اعلام عقب نشینی امریکا از سوریه نیز پس از شکست سنگین گروه تروریستی داعش از محور مقاومت صورت گرفت و حضور امریکا در سوریه هیچ سودی ندارد.

ناظران معتقدند باقیمانده داعش در ریف دیرالزور سوریه هنوز از بین نرفته و هم اکنون این منطقه شاهد اجرای توافق خروج ایمن این گروه از سوریه و صف بندی دوباره آن در عراق و منطقه مرزی التنف محل استقرار پایگاه های نظامی امریکاست.

گردان های حزب الله عراق نیز امروز به وضوح اعلام کردند استقرار نیروهای امریکایی در عراق در حقیقت طرحی است که مقاومت عراق از آن خبر دارد. این گردان ها تاکید کردند که امریکا هم اکنون دارای 31 پایگاه نظامی و 34 هزار سرباز در عراق است.

اظهارات مقامات آمریکایی درباره ناتوانی نیروهای عراقی در حفظ امنیت و فرار شمار زیادی از تروریست های داعش به عراق، با افزایش فعالیت تروریست ها در عراق همزمان شد که با عملیات ربودن و کشتار غیر نظامیان به ویژه در انبار و صلاح الدین آغاز شده بود.

بر اساس این اظهارات، ناظران معتقدند طرح آتی آمریکا، هدف قرار دادن امنیت عراق از طریق گروه های تروریستی است که واشنگتن در صدد تسهیل عبور آنان از سوریه به عراق است تا بدین ترتیب دولت عراق را تحت فشار بیشتری قرار دهد تا از این کشور درخواست خروج نداشته باشد.

منبع: علی القطان - العالم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت عراق دولت عراق گروه های تروریستی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، برنی سندرز عضو مجلس سنای امریکا با ارائه طرحی، خواستار توقف کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی شده است. وی هنگام ارائه این طرح گفت: با توجه به این واقعیت که اکثریت مردم آمریکا اکنون می خواهند کمک مالی به ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود تصویب چنین کمکی غیرقابل درک است. به ویژه در زمانی که دولت اسراییل به وضوح این قانون را زیر پا گذاشته ، اعطای کمک مالی برای کشتار مردم غزه تصمیمی افتضاح است. آقای رییس جمهور من واقعا نمی فهمم تخریب دانشگاه، خانه، زیرساختها و مراکز بهداشتی و آموزشی چه فایده نظامی دارد؟!
وی افزود: به خصوص زمانی که شاهدیم بسیاری از مردم آمریکا حتی قادر به پرداخت اجاره مسکن، قبوض ماهانه و هزینه های درمانی و تحصیلی شان نیستند، این کمک های چند میلیارد دلاری چه معنی دارد؟!
این سناتور آمریکایی خواستار از سرگیری کمک مالی آمریکا به آنروا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شد.

در این حال فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل از اینکه حامیان مالی آنورا از حمله امریکا حاضر به از سرگیری کمک‌های خود نیستند ابراز نگرانی کردو گفت: تاکنون در حمله مستقیم اسراییل به غزه، ۱۸۰ کارمند آنروا کشته و ۱۶۰ ساختمان این آژانس کاملا ویران شده است. ما درباره پیامد‌های احتمال حمله گسترده اسراییل به رفح هم عمیقا نگران هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
برنی سندرز - سناتور آمریکایی
فیلیپ لازارینی - رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی