Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سایت حامی دولت ضمن اعتراض به سخنان روحانی درباره ارزانی اجناس و قاچاق پرسید: نمی‌دانید یا تجاهل می‌کنید؟!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،عصر ایران نوشت: اخیراً رئیس‌جمهور حسن روحانی در توضیح علت قاچاق گفته است: علت قاچاق ارزانی است، وقتی جنسی در داخل ارزان است و در خارج گران، خود به خود قاچاق آن به خارج صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌عنوان مثال چون الان گوشت در عراق گران‌تر از ایران است، از کشورمان به آنجا قاچاق می‌‌شود. درباره قاچاق بنزین نیز همین موضوع مصداق دارد.
 آقای روحانی چنان می‌گوید چون در داخل ارزانی است که اگر کسی مطلع نباشد و حرف‌های او را بشنود، فکر می‌کند مردم غرق در ارزانی هستند و لابد معیشت سهلی دارند! 
ارزانی و گرانی، مفاهیمی نسبی هستند؛ قیمت کالا و خدمات به نسبت درآمد عموم جامعه بسیار بالاست و اکثر مردم به‌معنای واقعی کلمه لنگ امور روزمره معیشتی هستند.
در چنین وضعیتی به‌رخ کشیدن قیمت‌های بالا در سایر کشورها، کاری نخ‌نما، زشت و زننده است. نخ‌نما از آن جهت که بارها و بارها تکرار شده و اکنون حال شنونده را به هم می‌زند و زشت  و زننده نیز بدان علت که مخاطب احساس می‌کند شعورش نادیده گرفته می‌شود.
مثلاً مدام قیمت بالای بنزین در کشورهای دیگر را علم می‌کنند و بر سر مردم می‌کوبند اما عمداً یادشان می‌رود بگویند در هیچ جای دنیا قیمت خودرو این اندازه ایران نیست.
یا می‌گویند قیمت آب و برق و گوشت و اجاره خانه و ... در فلان کشورها بالاست  ولی اصلاً به رویشان نمی‌آورند که اگر آنجا به دلار و یورو می‌خرند، درآمدشان نیز به دلار و یورو و نظایر آن است.
مدیران هر وقت درآمدها را بالا بردند، بیایند و درباره قیمت‌ها در خارج حرف بزنند والّا بهتر است سکوت کنند و با حرف‌های خامشان نمک بر زخم مردم نپاشند.
انگار آقای روحانی متوجه نیست یا تجاهل می‌کند که علت قاچاق کالاهای ایرانی به خارج کشور، افت شدید ارزش پول ملی است.
 بحث‌های تئوریک به‌جای خود ولی قاچاق علت‌های دیگری هم دارد که مهمترین‌شان بی‌تدبیری است. وقتی ارزش ریال پایین آمد، دولتمردان باید پیش‌بینی می‌کردند که چه کالاهایی در این تفاوت قیمتی جدید ممکن است قاچاق شوند؛ نه اینکه بی‌مسئولانه بایستند و تماشا کنند و تنها بعد از این که قاچاق به خارج و کمبود در داخل شدت گرفت، کارهای عجیب و غریبی مانند وارد کردن گوسفند با بوئینگ انجام دهند.
اگر مدیریت این است که نیازی به این همه دبدبه و کبکبه و آن همه مدیر مدعی و سازمان‌های عریض و طویل نبود. 
گیریم که همه حرف‌های رئیس‌جمهور درست! آیا او را انتخاب کرده‌ایم که حرف بزند یا عمل کند؟اصلاً می‌پذیریم که علت قاچاق، ارزانی است. خب حالا چه کنیم؟ هورا بکشیم؟ دست بزنیم؟!
نکند راهکار دولت این است که قیمت‌ها را بالا ببرند تا ارزانی نباشد و قاچاق صورت نگیرد!
اصلاً مگر ما رئیس‌جمهور انتخاب کرده‌ایم که علل قاچاق را برایمان تشریح کند؟ پس چه کسی مانع قاچاق شود؟

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشکلات معیشتی مردم روحانی دولت قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین

معین الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان  گفت: در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه بیش از ۳ هزار کیلومتر راه خاکی و بدون پل و ابنیه فنی وجود دارد که در هر بارندگی راه بیش از ۶۰۰ روستا مسدود می شود. به دلیل حجم بالای ویرانیها و گرفتاری مردم در سیل، به شدت ماشین آلات سنگین نظیر بولدزر، گریدر، لودر، کامیون و سایر ماشین‌آلات راهسازی نیاز است.

معین الدین سعیدی  افزود: اراضی و باغات حاشیه رودخانه‌ها، بندسارها و محصولات کشاورزی به طور کامل از بین رفته است نیاز فوری است تا وزرات راه، بنیاد مسکن، وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان سایر استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان و همچنین خیران درخواست می شود ماشین آلات مورد نیاز را اعزام و مشکلات را کمتر کنند.

وی گفت: سیل بند و دیوار و دایک‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌های وجود ندارد و مردم بشدت در آبگرفتگی‌ها دچار مشکل شده‌اند. تقاضا داریم تا می‌توانید به این منطقه ماشین آلات منتقل کنید تا بتوانیم برای حل مشکلات مردم گرفتار در سیلاب اقدامی بکنیم این سیل تمام شد ولی در هر بارندگی مشکلات مجددا همینهاست.

وی افزود: در منطقه سواحل مکران مخصوصا در چابهار، کنارک، زراباد، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری به دلیل حجم خسارت‌ها باید تعداد زیادی از ماشین آلات سنگین باشد تا بتوان تا حدودی این میزان از خسارت‌ها را جبران کرد.

وی خاطر نشان کرد: من از وزیر کشور، استاندار و تمام مسئولینی که در سیل کنار مردم بودند و در منطقه حضور داشتند تشکر می‌کنم و قدردان حضورشان هستیم اما تنها با این رفت و آمدها مشکلی حل نمی‌شود و باید زیرساخت‌های لازم تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای پایین دست سد خیرآباد در نیکشهر، مجموعه روستاهای مجتمع فضل الهی و مجتمع حمیری در قصرقند، بخش مرکزی چابهار، بخش باهوکلات و حوزه بریس جاهایی هستند که بیشترین چالش را در تامین آب دارند. مردم تانکرهای آب را ۲ تا ۳ میلیون تومان خریداری می‌کنند و باید تدبیری اندیشیده شود و عملیات اجرایی فوری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: حجم خرابی‌های سیل به گونه‌ای است که عزم ملی و اعتبارات ملی می‌خواهد تا بخشی از این چالش‌ها برطرف شود. در کنارک منازلی را دیدیم که هنوز آب ناشی از سیلاب در داخل آن‌ها تخلیه نشده است.

وی افزود: در بخش بیرها و بخش کهیر بسیاری از خانه‌ها تخریب شده‌اند و هنوز آب در داخل آن‌ها وجود دارد. این مسائل را نمی‌شود نادیده گرفت و باید هر چه سریع‌تر مشکلات مردم سیل زده برطرف شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: از وزارت راه، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجموعه بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، خیرین، گروه‌های مردم نهاد درخواست دارم کمکی در حوزه تامین ماشین آلات بکنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی را حل کنیم.

وی افزود: من از تمامی خیرین، رسانه‌ها و کسانی که در سیل اخیر و اسفند ماه در کنار مردم بودند تشکر می‌کنم امیدواریم در این شرایط سخت هم ما را در حوزه تامین ماشین آلات یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیل به بخش دُرُح سربیشه
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • نکونام: بازیکنان پرسپولیس را کنار تیم ما بگذارید بعد قضاوت کنید
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید