Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:06:06 GMT

رسانه های چین: ایران بازیگر مهم منطقه است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۲۰۷

رسانه های چین: ایران بازیگر مهم منطقه است

پکن- ایرنا- رسانه های چین ضمن بازتاب اخبار سفر هیات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به پکن، از ایران به عنوان یک بازیگر مهم منطقه یاد کردند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری شینهوا روز چهارشنبه نوشت: علی لاریجانی در راس یک هیات بلندپایه و مهم به دعوت 'لی جانگ شو' رییس کنگره ملی خلق ( پارلمان ) روزهای 18 تا 20 فوریه به چین سفر کرده و همزمان محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در پکن با 'وانگ یی' همتای چینی خود گفت و گو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گزارش خبرگزاری رسمی چین، رییس کنگره ملی خلق در دیدار علی لاریجانی و هیات همراه از دو کشور به عنوان دو دوست و شرکای راهبردی یاد کرد که مواضع مشابه و نزدیکی در امور منطقه ای و بین المللی دارند.
وی خواستار افزایش همکاری ها با ایران در امور امنیتی و مبارزه با تروریسم در چارچوب برنامه راه ابریشم جدید شد.
در همین حال تارنمای انگلیش نیوز و رسانه چاینا پلاس هم در گزارش های خود آورده اند که به گفته رییس مجلس چین به رغم همه تحولات و فراز و فرودهای بین المللی، چین هرگز از تعهدش به برجام دست نکشیده است و همچنان به این توافق پایبند است.
گزارش این رسانه ها می افزاید که از دیدگاه 'لی جانگ شو' سفر سال 2016 میلادی 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین به ایران گشایش فصل تازه ای از روابط بود که در جریان آن دو کشور روابط راهبردی مشارکتی برقرار کردند.
تلویزیون مرکزی چین هم گزارش کرد که رییس کنگره ملی خلق چین با لاریجانی و هیات همراه دیدار مهمی داشته است.
این گزارش می افزاید که 'لی جانگ شو' روابط با ایران را بسیار دوستانه توصیف کرده و گفته است که چین به همکاری پارلمانی با ایران بسیار اهمیت می دهد و می خواهد در زمینه ها و به اشکال مختلف همکاری های دو مجلس بیشتر شود.
بر اساس این گزارش، 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی ایران هم طرح برنامه راه ابریشم جدید را مهم دانست و گفت: این طرح رییس جمهوری چین معنای تازه ای به این برنامه قدیمی داد.
گزارش از قول وی حاکی است که ایران در برنامه های راه ابریشم همکاری می کند و مشتاق به توسعه مناسبات است.
رسانه های چین از قول لاریجانی آورده اند که ایران مناسبات پارلمانی گسترده تری را با چین خواستار است و امیدوار است عرصه های مختلف همکاری دو کشور رو به رشد باشد و طرفین در زمینه های گوناگون همچنان پشتیبان هم باشند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين ايران لاريجاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی امروز، ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

سردار حاج احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان بود.

خادم سیدالشهدا در پایان رای گیری، با کسب ۱۴ رای از کل آرای ماخوذه برای چهار سال عهده دار سمت ریاست هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان شد.

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان