Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:25:16 GMT

نخستین جشنواره غذا و دارو در مشهد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۸۵۸

نخستین جشنواره غذا و دارو در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- نخستین جشنواره غذا و دارو با عنوان 'سفره خاتون' و با محوریت غذاهای سنتی خراسان بزرگ روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور دکتر محمود خدا دوست مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی، ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا این جشنواره که ویژه بانوان است با همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آستان قدس رضوی در اردوگاه باغ خاتون متعلق به این نهاد به مدت چهار روز برپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در ایران اسلامی غذاهایی داریم که نه تنها غذا هستند بلکه به عنوان دارو برای درمان بیماریهای مختلف استفاده می شوند لذا این جشنواره برای معرفی این غذاها با خواص درمانی مختلف در سفره خانواده های ایرانی برگزار شده است.
فاطمه دژ برد افزود: در قالب این جشنواره حدود 30 نوع غذای سنتی که هر کدام ترکیبات مشخص درمانی دارد از یکم تا چهارم اسفندماه در باغ خاتون مشهد ارائه شده است.
وی ادامه داد: بانوان شرکت کننده در قالب این جشنواره طرحهای نوآورانه و خلاقانه خود را ارائه می دهند و کارشناسان کمک می کنند تا این ایده ها به طرحهای عملیاتی تبدیل شود.
1922/3027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جشنواره غذا و دارو مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) در حرم مطهر؛ صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده‌سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی اقدام می‌کنند.

مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند برای شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه کنند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده‌های علاقمند قرار گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست