Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@08:15:19 GMT

آمار جراحی و بوتاکس زنان از خط قرمز گذشته است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۸۶۸

به گزارش ایرنا، حامد باطنی روز چهارشنبه در همایش بین المللی جراحان زیبایی در بیمارستان فاطمه زهرا (س) با اشاره به اینکه جراحی بینی و تزریق بوتاکس در صدر جراحی‌های زیبایی‌ قرار دارد، گفت: بیشترین مراجعات به جراحان پلاستیک و زیبایی را زنان تشکیل می‌دهند. البته مردان نیز به دلایل مختلفی گاهی مواقع کاندیدای جراحی‌های زیبایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باطنی اضافه کرد: در حال حاضر هر چند آمار قطعی وجود ندارد ولی بر اساس برخی بررسی‌ها جراحی بینی در صدر جراحی‌های زیبایی‌های کشور است و همراه با آن تزریق بوتاکس و فیلر شایع‌ترین جراحی ها را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهند.
باطنی با اشاره به اینکه برای انجام هر اقدام پزشکی باید از لحاظ جسمی مناسبت وجود داشته باشد، ‌گفت: حتی تزریق فیلر و بوتاکس نیز در این زمینه مستثنی نیست چرا که هیچ عملی برای همه انجام شدنی نیست و برخی از افراد که دارای بیماری‌هایی همچون بیماری ضعف سیستم عصبی و ضعف عضلانی هستند نباید بوتاکس برای آنها انجام شود.

* هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها
علی بیژنی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز در این همایش با هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز، گفت: قوانین کنونی در این زمینه بازدارنده نیست و علاوه بر برخورد با افراد خاطی، ارتقاء آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: متأسفانه امروزه برخی از مردم که تمایل به انجام جراحی‌های زیبایی و پلاستیک دارند، از عوارض این جراحی ها آگاهی کامل ندارند. باید تحقیقات لازم را در این زمینه در مورد پزشک خود انجام دهند، همچنین به این موضوع توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است،‌ گفت: ارتقاء آگاهی مردم برای پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای امری ضروری به شمار می‌رود.
بیژنی تأکید کرد: برای پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی‌های زیبایی، تنها با برخورد با افرادخاطی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت و به این نکته باید توجه داشت که فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم نقش پررنگی دارد، البته قوانین کنونی نیز چندان بازدارنده نیست و اصلاح و جامع کردن آن لازم است.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ارتباط با فعالیت ایران در زمینه توریسم‌درمانی افزود: متأسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه عقب‌تر است. باید سیستم سازماندهی شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا علاوه بر ارتقاء در این حوزه، شاهد دلال‌بازی در این زمینه نباشیم.
وی به ارزآوری موضوع توریسم‌درمانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این مسئله در صورتی که به صورت گسترده و جامع ارتقاء یابد، قطعا نتایج بسیار مؤثری را به همراه خواهد داشت.
کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک تا سوم اسفند در بیمارستان حضرت فاطمه (س)برگزار می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نائیجی، با اشاره به اینکه سیستم تولید مثل زنان از رحم و تخمدان تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از قسمت‌های مهمی که بین تخمدان و رحم ارتباط برقرار می‌کند لوله‌های رحمی است.

وی افزود: نقش لوله‌های رحمی این است که تخمک آزاد شده از تخمدان را به فضای رحمی و اسپرم منتقل شده از واژن را هم به تخمک برساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در بسیاری از اوقات لقاح داخل لوله‌های رحم صورت می‌گیرد، گفت: حرکت صحیح لوله‌های رحمی به سمت فضای داخل رحم و انتقال تخم شکل گرفته باعث می‌شود بارداری اتفاق بیفتد.

نائیجی تاکید کرد: اگر به هر دلیلی در روند کار لوله‌های رحمی اختلالی ایجاد شود، بارداری ناموفق است.

این متخصص زنان و زایمان، با اشاره به اینکه گاهی لوله‌های رحمی دچار عفونت تناسلی نیز می‌شوند، ادامه داد: ورم لوله‌های رحمی یا هیدروسالپنکس منجر به عارضه‌هایی مثل دردهای مزمن شکمی و نازایی برای بیمار می‌شود.

نائیجی به نشانه‌های بسته شدن لوله‌های رحمی اشاره کرد و افزود: زمانی که لوله‌های رحمی بسته باشند، نشانه‌های این عارضه در زنان مختلف نیز متفاوت است، از دردهای شکمی تا نازایی و یا بارداری خارج از رحم بروز می‌کند.

وی درباره دلایل بسته شدن لوله‌های رحمی نیز، گفت: عفونت‌ها، مهم‌ترین علت بسته شدن لوله‌های رحمی هستند اما جراحی‌هایی که در شکم انجام می‌شود نیز می‌توانند چسبندگی ایجاد کرده و باعث این عارضه شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه ممکن است هر جراحی‌عارضه چسبندگی و یا بسته شدن لوله‌های رحمی را به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: این عارضه می‌تواند به دنبال یک عمل سزارین تا جراحی ساده آپاندیس ایجاد شود.

این متخصص زنان و زایمان، درباره درمان بسته بودن لوله‌های رحم عنوان کرد: اگر علت بسته شدن لوله‌ها عفونت باشد، تکلیف روشن است، با انواع روش‌های دارویی و مصرف آنتی بیوتیک‌ها با تجویز پزشک متخصص این عارضه برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که تنها یک لوله بسته باشد، امکان بارداری وجود دارد، ادامه داد: زمانی که هر دو لوله رحمی بسته باشد، درمان توسط روش‌های هیستروسکوپی یا کمک باروری مثل IVF انجام می‌شود.

به گفته نائیجی، حفظ بهداشت در زنان با هدف پیشگیری از عفونت‌های تناسلی از مهم‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از اختلال در عملکرد لوله‌های رحمی است.

وی تاکید کرد: جراحی‌های بی‌مورد و عمل‌های سزارینی که بدون دلیل جایگزین زایمان طبیعی می‌شود، از مهم‌ترین عوامل چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی است.

نائیجی به افرادی‌که جراحی‌های لگنی کرده‌اند و در پی آن عفونت داشته‌اند توصیه کرد: در صورت تأخیر در سیکل قاعدگی حتماً تست بارداری را انجام دهند چون بارداری خارج رحم مهمترین عارضه آسیب به لوله‌های رحم است.

کد خبر 6088837 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • شرم از بدن
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی